جدول روزهای قمر در عقرب سال 1401

0

جدول روزهای قمر در عقرب سال 1401

سایت دعایاب در این پست جدول روزهای قمر در عقرب سال 1401 شمسی را در اختیارتان قرار داده که از روزهای که نحسی دارند اطلاعاتی داشته باشید که اگر تصمیم به کار خیری دارید از قبیل عروسی سفر خرید خانه یا مغازه یا شروع کردن کاری در این ایام انجام ندهید که بد بیاری دارد و عاقبت خوشی ندارد

جدول روزهای قمر در عقرب سال 1401 شمسی
                    جدول روزهای قمر در عقرب سال 1401 شمسی

 

قمر در عقرب چيست؟

قمر در عقرب به زبان ساده، مجموعه ای از ستارگان چيدمانشون کنار هم به شکل عقرب است کره ماه هر ماه حدودا دو الی سه روز از ميان اين صورت فلکی عبور می کند که اين روزها را قمر در عقرب می نامند.

همچنین ببینید  قلم روحانی چیست نحوه ساخت قلم روحانی در دعانویسی

در اين روز چه اعمالی انجام ندهيم
1-خواندن عقد ازدواج
2- مسافرت
3- اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه)
4- افتتاح کار و کسب و تجارت
5- حجامت
6- تعيين و تغيير نام
7- گذاشتن سنگ بنای کارهای مهم

و بطور کلی انجام هر يک از کارهای اساسی در روزهای نحس و قمر در عقرب هم از نظر علماء دينی و هم از نظر منجّمين توصيه نمي‎گردد بلکه علما فتوی به کراهت اعمال بالا در ايام قمر در عقرب داده اند .

 

در روايات
در روايتی امام صادق (عليه السلام) می فرمايند : « هر کس در هنگامی که قمر در عقرب باشد مسافرت يا ازدواج نمايد، خيری نمی بيند » هر چند حرکات و صور فلکی و اجرام آسمانی بر زندگی بشر تاثيرات فراوانی دارد لکن از آموزه های اسلامی استفاده می شود که نبايد به اين امور بيش از حدّ مجاز اعتنا کرده و کل برنامه های زندگی خود را بر اساس آن تنظيم نمود اما به هر صورت احتياط ، شرط عقل و نيز شرع است . به عنوان نمونه در چندين روايت ذيل ، ائمه به اين موضوع اشاره کرده اند.

به روزهای نحس و حرکات و صور فلکی بيش از حد اعتنا نکنيد

 

شخصی به امام صادق (عليه السلام) عرض کرد 

« من به گونه ای در نجوم غرق شده ام که هرگاه بخواهم کاری انجام دهم،آن را با اطلاعات نجومی خود می سنجم، اگر برای آن طالع شر و نحسی ديدم آن را انجام نمی دهم و هرگاه طالع خير و خوبی برای آن ديدم، شروع به اقدام می کنم . امام فرمود : آيا به آن چه به دست آورده ای اعتقاد داشته و بر طبق آن عمل می کنی؟ عرض کرد : بله، امام فرمود : همه کتاب هايت (کتاب های نجومی) را نابود کن و به اين علم عمل نکن »

همچنین ببینید  تعبیر خواب برف در فصل زمستان – راه رفتن در برف در خواب تعبیرش چیست

 

رسول اکرم (صلی الله عليه و آله) فرمودند 

هر کس برخدا توکل کند و هيچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننمايد خداوند او را ياري خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ويژه اينکه صدقه نيز بپردازد زيرا صدقه نحوست را از بين ميبرد.

 

دعاياب سايت دعا و ذکر مجرب

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.