دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) برای توبه و استغفار کردن

0

دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) برای توبه و استغفار کردن

ما گاهی در زندگی خطا  و گناه می کنیم و معمولا بعضی از ما دچار عذاب وجدان شده و  پشیمان و ناراحت می شویم از کار  غلطی که نباید انجام می شد توبه شرایطی دارد که اصلاح گذشته از جمله  مهم ترین آن است رحمت خداوند چنان بی شمار است که راه را برای هیچ کدام از بندگان خود نبسته است گناه کارترین آنان را از لطف و رحمت خود دلسرد و ناامید نکرده است هر انسانی در هر  جایگاهی  فرصت توبه و بازگشت دارد.برای طلب توبه و استغفار از درگاه خداوند منان و مهربان دستورالعمل مجرب و قوی عنوان شده از حضرت رسول (ص) را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) برای توبه و استغفار کردن
دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) برای توبه و استغفار کردن

دستورالعمل پیامبر اکرم (ص) برای توبه و استغفار کردن ,دعا برای توبه و استغفار, توبه و استغفار در ماه رمضان, توبه و استغفار پناهیان ,توبه و استغفار, توبه و استغفار در نهج البلاغه ,توبه و استغفار در شب قدر,نماز توبه و استغفار, ذکر توبه و استغفار, دعای توبه و استغفار, دعای توبه و استغفار صوتی ,دعای توبه و استغفار کوتاه, دعا توبه استغفار, دعای استغفار و توبه از گناه

. روایت شده که روزی، پیامبر ﷺ بیرون آمد و رو به یارانش فرمود:مردم! کدامین یک از شما خواستار توبه است؟همگان گفتند:ای پیامبر خدا همه خواستار توبه‌ایم پیامبر ﷺ فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز بگذارید.دو تا دو رکعتی در هر رکعت یک بار «حمد» سه بار «قل هو الله» یک بار «قل اعوذ بربّ الفلق» و یک بار «قل اعوذ بربّ الناس» و بعد از اتمام نماز،هفتاد بار استغفار کنید و آن را با گفتن «لا حول و لا قوه الا بالله العلّی العظیم» پایان دهید. و سپس بگوئید: «یا عزیز یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین والمؤمنات فانّه لا یغفر الذنوب الا انت ای عزیز! ای بخشاینده! ای مهربان! گناهان مرا و گناهان همه‌ی مردان و زنان مؤمن را ببخشای که جز تو کسی گناهها را نمی‌بخشاید» و در پایان افزود: «اینها را جبرئیل در شب معراج به من آموخت» المراقبات، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی.

همچنین ببینید  دعاهای قوی برای فروش زمین و خانه بسیار مجرب و سریع

تذکر :  لازم به یادآوری است که منظور از بخشش گناه، گناهانی است که صرفا حق الله است، وگرنه برای بخشش حق الناس، قبل از هر چیزی باید رضایت صاحب حق را به دست آورد.  خداوند، ما را اهل عمل و ذکر قرار دهد ان‌شاءالله.                   

برای مطالب بیشتر به سایت دعا786 مراجعه کنید  .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.