دعاهای مجرب و تجربه شده برای رفع عصبانیت و خوش خلقی

0

دعاهای مجرب و تجربه شده برای رفع عصبانیت و خوش خلقی

در این پست از سایت دعایاب دعاهای مجرب و تجربه شده برای رفع عصبانیت و خوش خلقی قرار داده ایم استفاده نمایید ان شاءالله شخص آرام خواهد شد و خشم او از بین خواهد رفت .

دعاهای مجرب و تجربه شده برای رفع عصبانیت و خوش خلقی
دعاهای مجرب و تجربه شده برای رفع عصبانیت و خوش خلقی

دعای رفع عصبانیت کودک,دعای رفع عصبانیت همسر,دعای رفع عصبانیت با چاقو,دعای رفع عصبانیت از راه دور,دعای رفع عصبانی,دعا کاهش عصبانیت,دعای قوی رفع عصبانیت,دعا برای رفع عصبانیت شوهر,دعای خوش خلقی بچه,دعای خوش خلقی شوهر,دعا خوش خلقی,دعای خوش اخلاقی و رفع عصبانیت,دعای خوش اخلاقی مرد,دعای خوش اخلاقی پدر,دعای خوش اخلاقی مادر,دعا برای خوش خلقی نوزاد

دعا برای رفع عصبانیت و خشم:

الف : وضو گرفتن:

در روایت دیگر آمده است : « الغضب من الشّیطان و الشّیطان خلق من النّار و الماء یطفی النّار » خشم از شیطان است و شیطان از آتش پدید آمده و آتش را به آب می توان خاموش کرد؛ وقتی یکی از شما خشمگین شود، وضو گیرد.

(نهج الفصاحه، ص : ۵۸۶)

ب : غسل کردن:

در حدیث دیگر آمده است که هنگام غضب و عصبانیت غسل نمایید. «… فَاِذا غَضِبَ اَحَدکمْ فَلْیَغْتَسِل ». وقتی یکی از شما خشمگین شود، غسل نماید. (نهج الفصاحه ۵۸۶)

منبع : مکارم الاخلاق؛ ص ۳۵۰

دعای خوش اخلاقی 

همچنین ببینید  دعای بستن زبان و ایجاد محبت بین آنها سریع الاثر

دعا برای رفع عصبانیت در کتاب مکارم الاخلاق آمده است در هنگام عصبانیت بر محمد و آل محمد صلوات بفرستیدو این دعا را پس از صلوات بخوانید تا عصبانیت زایل گردد.

اللهم صل علی محمدٍ و آل محمدٍ.اللهم اغفِرذَنبِی وَ اذهِب غَیظَ قَلبِی وَ اَجِرنِی مِنَ الشَّیطانِ الرَّجِیم و لا حَولَ و لا قُوَهَ اِلّا بِالله العلی العَظِیم.

(مکارمالاخلاق؛ ص ۳۵۰)دعا و ذکر برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب به طور کلی یاد خداوند به هر شکلو صورتی موجب آرامش قلب است.گفتن ذکر« ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم » در ایجاد ارامش نقش موثریدارد.

میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی اورده اند:علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند : جهت ارامش پیدا کردن دست رویسینه بگذارید ودر حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه ۲۸ سوره رعد را بخوانید :

« الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِاللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب »

زیرا در ایجاد آرامش بسیارمؤثر است.قویترین حربه شیطان که با آن می تواند آدمی را به چاه تاریک گمراهی کشانده و نور ایمان را در وجودش خاموش نماید، عصبانیّت نابجا است.عصبانیت بخشی طبیعی از حالات انسان است که کنار آمدن با آن همیشه هم آسان نیست. وقتی افراد نمی توانند آنرا کنترل کنند، آزار وآسیب هایی که می رسانند کاملاً مشهود است.

برگرفته از سایت دعاگو

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.