دعای سریع الاجابه نجات از سرگردانی و ناامیدی تضمینی

0

 دعای سریع الاجابه نجات از سرگردانی و ناامیدی تضمینی

در این پست از سایت دعایاب دعای سریع الاجابه نجات از سرگردانی و ناامیدی تضمینی را قرار دادیم . طلسم و دعای بسیار مجرب و سریع الاجابه برای نجات و خلاصی از سرگردانی و گرفتاری و ناامیدی . سرگردانی و ناامیدی در کارها و زندگی ممکن است برای همه ما به وجود بیاید در این مواقع بهترین راه توکل به خداوند و خواندن دعا می باشد .

 دعای سریع الاجابه نجات از سرگردانی و ناامیدی تضمینی
دعای نجات از سرگردانی و ناامیدی

دعای نجات از سختی و مشکلات و گرفتاری, دعای نجات یافتن از گرفتاری, دفع طلسم سرگردانی, طلسم سرگردانی دشمن, دعای نجات از همسایه بد

عوامل نجات از تحیر و سرگردانی در قرآن :

۱ – عامل ایمان :

ایمان و اعتقاد به پروردگار، مایه رهایی انسان از وادی حیرت و سرگردانی است.

الا الذین ءامنوا و عملوا الصـلحـت و ذکروا الله کثیرا وانتصروا من بعد ما ظـلموا وسیعلم الذین ظـلموا‌ای منقلب ینقلبون.

مگر آن شاعران که اهل ایمان و نیکوکار بوده و یاد خدا بسیار کردند و برای انتقام از (هجو و) ستمی که در حق آنها (و سایر مؤمنان) شده (به نظم سخن و طبع شعر) به انتقام و دفاع برخاستند (و به شمشیر زبان با دشمنان دین جهاد کردند، آنان را مؤمنان پیروی خواهند کرد) و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند.

۲ – عامل توحید :

توحید، زمینه ساز رهایی از تحیر و سرگردانی است.

قل اندعوا من دون الله ما لاینفعنا ولایضرنا ونرد علی اعقابنا بعد اذ هدنا الله کالذی استهوته الشیـطین فی الارض حیران له اصحـب یدعونه الی الهدی ائتنا قل ان هدی الله هو الهدی وامرنا لنسلم لرب العــلمین.

(چون حالت مشرکان به دیوانگان متحیر تشبیه شده، طبیعتا نقطه مقابل شرک یعنی توحید، آثار متضاد با آن خواهد داشت.) این آیه احتجاج بر مشرکین است به لحن استفهام انکاری، و اگر از اوصاف بت‌ها و شرکایشان مساله نفع و ضرر نداشتن را ذکر کرد، وجهش همانطوری که قبلا هم گفته‌ایم این است که انسان به طور کلی به خاطر یکی از دو جهت برای خود معبود می‌گیرد- حال چه آن معبود حق باشد و چه باطل – و آن دو جهت یکی امید به خیر است و دیگری ترس از شر.

۳ – دفاع از دین :

دفاع از دین، مایه رهایی انسان از گرفتاری به وادی حیرت و سرگردانی می گردد.

الم تر انهم فی کل واد یهیمون . الا الذین ءامنوا وعملوا الصـلحـت وذکروا الله کثیرا وانتصروا من بعد ما ظـلموا وسیعلم الذین ظـلموا‌ای منقلب ینقلبون.

کلمه” یهیمون” از” هام- یهیم- هیمانا” است و این واژه به معنای آنست که کسی پیش روی خود را بگیرد و برود، و مراد از هیمان کفار در هر وادی، افسار گسیختگی آنان در سخن گفتن است.

امام صادق (علیه السلام) میفرمایند:

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: یا علی! هر وقت در گرفتاری واقع شدی، این ذکر را بگو که خدای متعال با این ذکر، بلا را از تو برطرف میکند:

همچنین ببینید  دعای معجزه آسا برای روا شدن حاجت در همان ساعت

بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین. بحارالانوار جلد ۹۲ صفحه ۱۹۴

برگرفته از سایت اهنوس

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.