انگشتر عقیق سیاه یمنی-خواص و فواید انگشتر عقیق سیاه

0

انگشتر عقیق سیاه یمنی-خواص و فواید انگشتر عقیق سیاه

در این پست از سایت دعایاب انگشتر عقیق سیاه یمنیخواص و فواید انگشتر عقیق سیاه را قرار دادیم . سنگ های عقیق دارای انواع مختلف و رنگ های مختلفی هستند . در این بخش از دعایاب  انگشتر عقیق با نگین سنگ سیاه را گردآوری کردیم . از خواص انگشتر عقیق سیاه یمنی می توان به دفع چشم زخم و در امان ماندن از بلا و خطرات و استجابت دعا و حاجت اشاره کرد .

انگشتر عقیق سیاه یمنی-خواص و فواید انگشتر عقیق سیاه
انگشتر عقیق سیاه یمنی-خواص و فواید انگشتر عقیق سیاه

سنگ عقیق سیاه و خواص آن :سنگ عقیق در دسته خانواده کوارتز قرار دارد و از قدیم الایام استفاده گسترده ای در جواهرات از این سنگ شده است.

این سنگ بسیار متنوع است و رنگ ها و مدلهای مختلفی را شامل می شود.بعد از عقیق قرمز و زرد مهمترین مدل عقیق را باید عقیق سیاه یا اونیکس دانست که طرفداران خاص خود را دارداین سنگ همچون دیگر سنگ های عقیق و به خصوص عقیق قرمز دارای خواص درمانی و ماورایی بسیار فوق العاده ای می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

عقیق سیاه که با نام های اونیکس یا اسود هم شناخته می شود امروزه در جواهرات و صنایع مختلف استفاده می شود.این سنگ به خاطر رنگ تیره وسیاه خود در بعضی از موارد شیشه آتشفشانی نیز نامیده می شود.سختی این سنگ همچون دیگر سنگ های عقیق در رده ۷ قرار دارد که ۳ درجه پایین تر از الماس سخت ترین کانی شناخته شده در زمین قرار می گیرد.

این سختی که منجر به مقاومت خوب آن نیز در برابر ضربه هست باعث شده بود که انسانهای اولیه از آن به عنوان وسایل دفاعی و شکار استفاده کنند.این سنگ امروزه در بسیاری از کشورهای جهان یافت می شود که مهمترین آنها استرالیا، اندونزی، برزیل، اتیوپی، چک و ترکیه می باشند.

 

انگشتر عقیق سیاه یمنی,خواص و فواید انگشتر عقیق سیاه قیمت سنگ عقیق سیاه خام قیمت سنگ عقیق سیاه اونیکس عکس سنگ عقیق سیاه سنگ عقیق سیاه قیمت سنگ عقیق سیاه خام سنگ عقیق سلیمانی سیاه خواص و فواید انگشتر عقیق سیاه خرید و قیمت انگشتر عقیق سیاه تشخیص سنگ عقیق سیاه اصل تشخیص سنگ عقیق سیاه انگشتر عقیق مشکی انگشتر عقیق سیاه یمنی انگشتر عقیق سیاه نشانه چیست انگشتر عقیق سیاه مردانه دیجی کالا انگشتر عقیق سیاه برای استجابت دعا انگشتر عقیق سیاه اسپرت انگشتر عقیق با نگین سنگ سیاه انگشتر سیاه نشانه چیست انگشتر سیاه قلم نقره انگشتر سیاه قلم مردانه انگشتر سیاه قلم طلا انگشتر سیاه قلم جلوا انگشتر سیاه قلم بدل انگشتر سیاه قلم انگشتر سیاه عقیق انگشتر سیاه ساده انگشتر سمنی سیاه رنگ

 

خواص درمانی و ماورایی سنگ عقیق سیاه :ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول ” ستون فقرات، تکیه گاه”در افسانه ها آمده است که عقیق سیاه خاطره اتفاقات فیزیکی که در اطراف فرد رخ می دهد را در خود حفظ می کند.بنابراین عقیق سیاه سنگی قدرتمند است که چون زندگینامه دارنده اش را در خود دارد، در روان بینی استفاده می شود.

عقیق سیاه سنگی نیروبخش است و برای ورزشکاران و افرادی که زیر فشار روحی و عاطفی زیادی هستند، مفید است؛ به طوریکه ذهن و جسم را متعادل کرده و قدرت ذهن را افزایش می دهد.همچنین سنگی فوق العاده برای افراد دمدمی مزاج است چرا که به تمرکز آنان کمک می کند.عقیق سیاه به شما کمک می کند تا با اعتماد بنفسی بالاتر برخورد کنید.سنگ چاکرای اول یا ریشه ( Muladhara Chakra )

همچنین ببینید  تعبیر خواب ازدواج کردن دختر مجرد

در آیین هندو این چاکرا محل ورود پرانا یا انرژی حیاتی است. استفاده از عقیق سیاه باعث ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول می گردد (چاکرای اول ما را به دنیای فیزیکی وصل میکند و انرژی های کیهانی را به بدن فیزیکی و سطح مادی بدن میفرستد).سنگ قدرت ، جسارت ، صبر و استقامت عقیق سیاه باید مستقیماً روی بدن قرار گیرد یا به مدت طولانی استفاده شود، چرا که قدرت آن بسیار آهسته افزایش می یابد.

این سنگ به طور ویژه برای رفع بیماریهای پوست مفید است و زخمهای عفونی و قارچی، تورم و حتی آفتاب سوختگی را درمان می کند.پوست آسیب دیده را با آبی که یک شب عقیق سیاه در آن قرارداده شده، به آهستگی چندین بار طی روز شستشو دهید و شب هنگام، کمپرس آب عقیق سیاه را روی زخم قرار دهید.

از آنجا که مدتی طول می کشد تا عقیق سیاه به حداکثر قدرتش برسد، باید هفته ای یکبار زیر آب روان، شارژ شود و اگر به مدت طولانی استفاده شده باید ماهیانه یکبار به مدت یک شب زیر خاک قرار داده شود؛ به این طریق این سنگ احیا شده و قدرتش را حفظ می کند

عقیق سیاه با چاکرای اول یا ریشه ای در ارتباط است و به رفع چالشهای زندگی بخصوص آن دسته که باعث تخلیه انرژی فرد می شوند، کمک میکند.همچنین از تخلیه انرژی شخصی فرد جلوگیری کرده و به دفع یا کنترل انرژی مازاد یا ناخواسته کمک می کند.

افزایش قابل توجه اعتماد به نفس,دفع چشم زخم,دفع انرژیهای منفی,از بین برنده ی غم و اندوه,افزایش کنترل بر خود و قدرت تصمیم گیری عاقلانه تشویق شادی و خوشبختی کاهش اختلالات استخوان ، مغز استخوان و خون برای دندان ها مفید است باعث ایجاد تعادل در میل جنسی می شود

برای کمک به تغییر عادت های بد و اختلالات رفتاریست سنگ قدرت دادن برای ورزشکاران و یا افرادی که تحت استرس شدید روحی و روانی قرار دارند مفید برای افرادی که دمدمی مزاج هستنددرمان بیماری های پوستی ترمیم زخم آلوده و همچنین عفونت های قارچی ، التهاب و حتی آفتاب سوختگی

سنگ ماه تولد عقیق سیاه:اونیکس یا عقیق سیاه سنگ متولدین فروردین ، سنگ متولدین خرداد ، سنگ متولدین مرداد ، سنگ متولدین شهریور ، سنگ متولدین آذر می باشد.

خواص سنگ عقیق سیاه در نگاه ائمه:روزی جبرئیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و گفت: “یا رسول الله، پروردگارم بر تو درود می فرستد و می فرماید: انگشترت را در دست راست کن و نگین آن را هم عقیق قرار بده و به پسرعمویت علی نیز بگو انگشترش را در دست راست کند و نگین آن را عقیق قرار دهد.”

پیامبر پیام جبرئیل را به امیر مومنان علی (ع) رسانیدند. حضرت علی(ع) عرضه داشتند:” یا رسول الله عقیق چیست؟” رسول خدا (ص) فرمود:”عقیق کوهی در کشور یمن است”

امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: عقیق فقر و درویشی را برطرف می کند و در درست کردن عقیق نفاق را زایل می کند.

از امام جعفر صادق (علیه السلام) منقول است که هر کس انگشتر عقیق در دست داشته باشد، عاقبتش مقرون به خیر و نیکی است و عقیق در سفر موجب ایمنی است و هر کس انگشتر عقیق در دست بگیرد پریشان نشود.

انگشتر عقیق و استجابت دعا:در ارشاد القلوب آمده است: سزاوار است از براى کسى که دعا می کند پاک و رو به قبله باشد و یکى از آداب دعا این است که در مکان هاى شریفه و در اوقات شریفه و بعد از نماز باشد و در دستش انگشتر عقیق باشد.

روایت شده دستى که در آن انگشتر عقیق باشد دعایش رد نمی شود و فرمود: دستى بسوى آسمان بلند نمی شود که دوست‏تر باشد در نزد خدا از دستى که در آن عقیق است و آن عقیق امان است در سفر

و حضرت رسول فرمود: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هفتاد رکعت بدون انگشتر عقیق و فرمود: عقیق اولین گوهرى است که اقرار به یگانگى خدا و نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و ولایت على علیه السلام کرد و خدا مقدر فرمود: هر دستى که در آن انگشتر عقیق باشد و به دعا بلند شود آن را رد نکند و آن را عذاب نکند.

انگشتر عقیق و دور شدن از فقر:امام صادق علیه السلام می فرمایند: «هر کس انگشترى داشته باشد که نگین آن عقیق باشد فقیر نخواهد شد و مقدر او جز بهترین تقدیرات خواهد بود».

همچنین ببینید  دعای درمان مشکلات روحی استرس و وسواس فکری

انگشتر عقیق و ایمنی در سفر:در کتاب “آداب سفر در فرهنگ نیایش‏” به نقل از کتاب «فضل العقیق والتّختّم به» نوشته‏ ى سید قریش سبیع ابن مهنّاى علوى مدنى به سند متّصل از امام صادق علیه السلام آمده است: «انگشترى عقیق مایه‏ ى ایمنى در سفر است».

انگشتر عقیق و دوری از گزند و بلا:سیّد قریش سبیع ابن مهنّا از غیداق و به اسناد او از ابوهاشم داود جعفرى رحمه اللَّه نقل مى‏کند که او گفت: اسماعیل بن جعفر گفت: حضرت ابوجعفر محمّد بن على، امام باقر علیهماالسّلام، به من فرمود: «پسرم، هر کس صبح کند در حالى که انگشترى عقیق در دست راست خود کرده باشد و پیش از آن که کسى را ببیند، نگین انگشترى را به طرف کف دست بگرداند و سوره‏ى «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ » را تا آخر بخواند

سپس بگوید: آمنت باللَّه وحده لاشریک له و کفرت بالجبت والطّاغوت و آمنت بسرّ آل محمّد و علانیتهم و ظاهرهم و باطنهم و أوّلهم و آخرهم.

یه خدایى که یگانه و بى‏همتاست، ایمان آوردم و از جبت و طاغوت بیزارى جستم و به امور نهان و آشکار و ظاهر و باطن و اوّل و آخر آل محمّد صلوات اللَّه علیهم اجمعین معتقد گردیدم)،

خداوند در آن روز او را از گزند بلاهایى که از آسمان فرود مى‏آید و یا به آسمان بالا مى‏رود و زیان‏هاى روى زمین و آنچه از درون آن برآید، آسوده نگاه مى‏دارد و آن روز را تا شب در حفظ خدا و در پناه ولىّ او خواهد بود.

و همو در حدیث دیگری از امام باقر علیه السّلام نقل کرده است که آن حضرت پس از نام بردن از عقیق و بیان انواع مختلف آن، در پایان گفتار مفصّلى، چنین فرمود: هر کس یکى از انواع آن عقیق‏ها را به انگشت نماید و از پیروان آل محمّد صلوات اللَّه علیهم اجمعین نیز باشد، جز نیکى نبیند و خوبى و گشایش روزى و بى‏نیازى از مردم و ایمنى از تمام بلاها نصیبش گردد و همچنین مایه‏ ى آسودگى از شرّ زمام‏دار بیدادگر و نیز هر کسى است که انسان از او مى‏ترسد.

برای خرید انگشتر عقیق سیاه اصل می توانید با شماره های موجود در دعایاب تماس بگیرید …

منبع : جواهر لوکس.

برگرفته از سایت دعاسایت

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.