توسل به حضرت ام البنین (ع) صلوات ام البنین هدیه

0

توسل به حضرت ام البنین (ع) صلوات ام البنین هدیه

 

توسل به حضرت ام البنین (ع) صلوات ام البنین هدیه
توسل به حضرت ام البنین (ع) صلوات ام البنین هدیه

 

توسل به خانم حضرت ام البنين عليه السلام

توسل به حضرت ام البنين عليه السلام در ميان جامعه ما، نه تنها توجه و توسل به حضرت ابوالفضل العباس ‍ عليه السلام كاملا مرسوم است ، بلكه توسل به حضرت ام البنين عليه السلام مادر بزرگوار آن حضرت نيز رواج دارد. بسيارى از مردم متدين و نيك انديش ، براى رفع شدايد و گرفتاريها، و بر طرف شدن نيازها، به حضرت ام البنين عليه السلام متوسل مى شوند، و به زودى نيز حاجت خود را مى گيرند. اين خود گواه روشنى است بر عظمت و شان و جلالت آن بانوى داغدار در پيشگاه خداوند بزرگ در يكى از ختومات مجربه پس از چهارده معصوم عليه السلام ، حضرت ام البنين عليه السلام را نيز وسيله تقرب به درگاه خداوند قرار مى دهند و حاجت خود را مى گيرند. طريقه آن ختم در كتاب مجموعه علم جفر به اين صورت ذكر شده است : و قت انجام اين ختم بعد از نماز صبح و يا پس از نماز عشا مى باشد و اگر از اول ماه شروع كنند بهتر است . روز اول به نيت ساحت قدس حضرت خاتم الانبيا حضرت محمد بن عبدالله صلى الله عليه و آله ، روز دوم به نيت حضرت اميرالمومنين على بن ابيطالب عليه السلام ، روز سوم به نيت ساحت مقدسه حضرت فاطمه زهرا عليه السلام ، روز چهارم به نيت حضرت امام حسن مجتبى عليه السلام و … روز چهاردهم به نيت حضرت بقيه الله الاعظم امام زمان ارواحنا فداه ، هر روز هزار مرتبه صلوات با ذكر (و عجل فرجهم ) قرائت شود، ضمنا روز پانزدهم به نيت حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام ، و روز شانزدهم به نيت حضرت ام البنين عليه السلام ، و روز هفدهم نيز به نيت حضرت زينب كبرى عليه السلام هر روز هزار بار صلوات بفرستد در روز آخر پس از اتمام صلوات دعاى توسل معروف را كه در مفاتيح الجنان ذكر شده و اول آن : ((اللهم انى اسئلك و اتوجه اليك بنبيك نبى الرحمه )) مى باشد بخواند. در كتاب ياد شده ، از قول شخصى موثق نقل شده است كه عده اى اين ختم را باهم انجام داده و در آخر ختم ، حضرت باب الحوائج قمر بنى هاشم اباالفضل العباس عليه السلام را زيارت نمودند. آن حضرت به آنان فرموده بودند: ((حاجاتكم مقضيه )) يعنى : حاجاتهاى شما بر آورده شده است آن شخص قسم ياد كرد كه ما چند نفر بوديم ، حاجات يكايك ما برآورده شد. (57) ام البنين عليه السلام و قرائت فاتحه در ميان مردم ، به ويژه كسانى كه نسبت به مقام ام البنين عليه السلام شناخت دارند، مشهور است كه هرگاه چيزى را گم كنند يا در جستجوى آن باشند، هديه به روح آن بانوى بزرگوار سوره فاتحه اى مى خوانند و صلواتى مى فرستند. درنتيجه به اذن خدا به شى گمشده و يا حاجتى كه دارند، دست مى يابند، و اين امر بارها تجربه شده است . (58)
 

پست های مرتبط

توسل به ام البنین

توسل به حضرت فاطمه ام البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس – علیه السلام -: چهل روز، هر روز 135 مرتبه صلوات هدیه به آن مخدره نموده ، مجرب است .
توسل به ثامن الحج (ع )
توسل به امام رضا علیه السلام : یك اربعین با طهارت و توجه كامل رو به حضرت رضا – علیه السلام – نشسته با مراعات نمودن آداب و سنن ذكر، 110 مرتبه بگویید: اللهم صل على على بن موسى الرضا المرتضى .
هدیه به موسى بن جعفر
دو ركعت نماز حاجت بخواندى و 116 مرتبه صلوات هدیه به موسى بن جعفر – علیه السلام – نموده پس از اتمام ، طرف راست صورت را به زمین گذاشته بگویید: اللهم قد علمت حوائجى فصل على محمد و آل محمد و اقضها سپس جانب چپ صورت را به زمین گذارید و بگویید: اللهم قد احصیت ذنوبى فبحق محمد و آل محمد صل على محمد و آل محمد واغفرها و تصدق على بما انت اهله سپس پیشانى را بگذارید، صد مرتبه بگویید شكرا شكرا و حاجت بخواهید.
توسل به مسلم بن عقیل با صلوات
توسل به حضرت مسلم بن عقیل ، یك اربعین هر روز 170 مرتبه صلوات هدیه به آن بزرگوار شود.

 

اهمیت توسل به حضرت ام‎ البنین (س)

حضرت ام‌البنین از مؤسسان مجالس عزاداری و سوگواری شهدای کربلاست. این حضرت وقتی اخبار ناگوار کربلا را شنید تا پایان عمر شریف خود، هر روز به همراه فرزند قمربنی‌هاشم، عبیدالله به قبرستان بقیع مشرف شده و عزاداری می‌کردند. تا حدی که حتی با بد ذات‌ترین افراد نیز منقلب می‌شدند و گریه سر می‌دادند. به همین دلیل این بانو در میان شیعیان جایگاه والایی داشته و افراد برای برآورده شدن حاجات و افزایش توان تحمل مصائب، به ایشان متوسل می شوند.

همچنین ببینید  تعبیر خواب رنگین کمان قوس و قزح از منابع مختلف

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.