حرز و دعای مجرب برای در امان ماندن از خطرات و بلاها در سفر

0

حرز و دعای مجرب برای در امان ماندن از خطرات و بلاها در سفر

در این پست از سایت دعایاب حرز و دعای مجرب برای در امان ماندن از خطرات و بلاها در سفر را برای شما عزیزان قرار دادیم . این دعا از قوی ترین و مجرب ترین دعاهای قرانی مخصوص در امان ماندن و محفوظ ماندن از خطرات و بلاها در سفر و مسافرت می باشد . چنانچه قصد سفر با ماشین به جایی را دارید این دعا را نوشته و داخل ماشین قرار دهید تا از خطرات در حین مسافرت در امان باشید .

حرز و دعای مجرب برای در امان ماندن از خطرات و بلاها در سفر
حرز و دعای مجرب برای در امان ماندن از خطرات و بلاها در سفر

منقول است حرزی از سید بن طاوس در مورد انواع مرکب ( خودرو و … ) با توکل به خدا و در زمان سعد بر کاغذ بی خط ان را بنویسد و در ماشین قرار دهد .

الَّلهُمَّ احفَظ عَلَی مَالو حَفَظَه غَیرک لِضاع وَ استر عَلَی مالو ستره غیرک لشاع و احمل عنی مالو حمله غیرک لکاع و اجعل علی ظلا ظلیلا اتوقی به کل من رامنی بسوء او نصب کلی مکرا او هیالی مکروها حتی یعود و هو غیر ظافر بی و لا قادر علی اللهم احفظنی بما حفظت به کتابک المنزل علی قلب نبیک المرسل اللهم اِنَّک قلت و قَولکَ الحق انَّا نَحنُ نَزَّلنَا الذِّکرَ وَ انَّا لَهُ لَحافِظون.

چه آیه‌ای از قرآن را برای پیشگیری از تصادف به همراه داشته باشیم مناسب‌تر است؟ اگر شخصی قصد سفر داشته باشد و بخواهد از بلاها و خطرات سفر محفوظ بماند آیات و سوره های قرآنی که از اهل بیت (ع) توصیه شده در این زمینه بسیار موثر و مفید می باشند.

همچنین ببینید  دعا های عبور از خطرات و ایستادگی در برابر شر

سوره قدر:امام سجاد(ع): «اگر کسى سوره «انا انزلناه» را بخواند و پیاده حج برود، رنج پیاده‌روى را احساس نمی‌کند».

امام باقر(ع) فرمود: «اگر چیزى می‌توانست بر قدر الهى پیشى گیرد، ادعا می‌کردم که هر کسی که سوره قدر را هنگام سفر یا خروج از منزل بخواند، ان‌شاء الله سالم به خانه برمی‌گردد».

سوره توحید :پیامبر(ص): «اگر کسی هنگام سفر دو سمت در خانه‏ خود را بگیرد و یازده بار سوره توحید‏ را بخواند، خدا نگهبان او است تا برگردد».

سوره صف:پیامبر(ص): «هرکه همیشه در سفرهایش سوره صف را بخواند، خداوند او را حفظ می‌کند و از خطرات دزد و راهزن در امان است تا به خانه‌اش برگردد».

سوره طور:امام صادق(ع): «کسی که بر خواندن سوره طور در مسافرت مداومت داشته باشد، در سفر ایمن است».

سوره ممتحنه:امام صادق(ع): «هرکه در سفرش سوره ممتحنه را بخواند، از حوادث سفر در امان است تا این‌که به جایگاه خود برگردد».

سوره نوح :امام صادق(ع): «اگر مسافری سوره نوح را بخواند، درهای گشایش و بهره‌مندی برای او باز می‌شود تا این‌که به منزل خود برگردد».

مرسلات:امام صادق(ع): «اگر مسافری سوره مرسلات را بخواند، در سفر از هر مشکلی محفوظ است.

سوره ذاریات :«اگر مسافری سوره ذاریات را بخواند، در امنیت و در راه محفوظ است».

همچنین ببینید  بهترین روش دعا برای استجابت دعا و برآورده شدن حاجت تضمینی

سوره حمد، معوذتین، توحید و آیه الکرسی :

امام کاظم(ع): «هرکه تصمیم به مسافرت گرفت، در مقابل خانه‌اش ایستاده و به سمتی که به سوی آن عازم است و نیز از سمت راست و چپش سوره حمد، معوّذتین، سوره توحید و آیه الکرسی را بخواند و سپس این دعا را نیز بخواند:

«اللَّهُمَّ احْفَظْنِی وَ احْفَظْ مَا مَعِی وَ سَلِّمْنِی وَ سَلِّمْ مَا مَعِی وَ بَلِّغْنِی وَ بَلِّغْ مَا مَعِی بِبَلَاغِک الْحَسَنِ الْجَمِیلِ». در این صورت، خدا او و هرچه با او و هرکه همراه او است را سالم به مقصد برساند».

برخی از آیات :پیامبر(ص): هرکه هنگام سوار شدن این آیه را خوانده: «إِنَّ رَبَّکمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیامٍ‏ …»، و سپس این دعا را بخواند:

«أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی‏ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَی الْقَیومُ‏ وَ أَتُوبُ إِلَیهِ. اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ»، خدا او را می‌آمرزد

امام علی(ع): هرکه از غرق شدن (هنگام سفر) می‌هراسد، این دعای شامل این آیات را بخواند:

«بِسْمِ اللَّهِ مَجْراها وَ مُرْساها إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَحِیمٌ‏» بِسْمِ اللَّهِ الْمَلِک الْحَق‏ «ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَ الْأَرْضُ جَمِیعاً قَبْضَتُهُ یوْمَ الْقِیامَهِ وَ السَّماواتُ مَطْوِیاتٌ بِیمِینِهِ سُبْحانَهُ وَ تَعالى‏ عَمَّا یشْرِکونَ»

امام صادق(ع): اگر در زمانی ‌که سفر مکروه است، قصد سفر دارید، آیه ‌الکرسی را بخوانید.

برگرفته از سایت هاروس

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.