خواص و فضیلت فراوان سوره ناس – درمان بیماری و دفع سحر با تعویذ سوره ناس

0

خواص و فضیلت فراوان سوره ناس – درمان بیماری و دفع سحر با تعویذ سوره ناس

در این مطب از سایت دعایاب خواص و فضیلت فراوان سوره ناسدرمان بیماری و دفع سحر با تعویذ سوره ناس را قرار دادیم .برای این که با سوره ناس که آخرین سوره قرآن است بیشتر آشنا بشوید و تمام نکات را در مورد آن بدانید ما این مقاله را آماده کرده‌ایم. در این مقاله علاوه بر موارد فوق آموزش سوره ناس برای کودکان هم وجود دارد.

خواص و فضیلت فراوان سوره ناس – درمان بیماری و دفع سحر با تعویذ سوره ناس
             خواص و فضیلت فراوان سوره ناس – درمان بیماری و دفع سحر با تعویذ سوره ناس

سوره فلق و ناس برای باطل سحر ,ختم مجرب سوره ناس, فضیلت و برکات فراوان سوره ناس, شفای بیماری ها و دفع طلسم و جادو با سوره ناس ,تعویذ بسیار مجرب سوره ناس, متن کامل و ترجمه سوره ناس ,سوره ناس برای بخشش گناهان و فرزند دار شدن ,دعا دفع سحر و جادو ,دعای دفع سحر و جادو مجرب, دفع سحر و جادو با ادرار, دعای دفع سحر صوتی, دفع سحر با سوره یس,

مشخصات سوره ناس:سوره ۱۱۴ و آخرین سوره قرآن است در جزء ۳۰ قرار دارد دارای ۶ آیه در مکه نازل شده به همراه سوره فلق به سوره‌های «مُعَوَّذَتین» معروف است که با «قل اعوذ…» شروع می‌شود. جزو سوره‌های چهارقل است از نظر ترتیب نزول سوره ۲۱ قرآن است که قبل از سوره فلق و بعد از سوره توحید نازل شده.

پست های مرتبط

علت نام‌گذاری سوره ناس: ناس به معنی مردم است و نام این سوره از اولین آیه آن گرفته شده است. به دلیل این که این سوره و سوره فلق را در مواقع احساس خطر می‌خوانند به آن‌ها «مُشَقشَقَتَین» هم می‌گویند.

محتوای سوره ناس: خداوند در آیات این سوره به پیامبر (ص) دستور می‌دهد تا از شر وسوسه‌های خناس به او پناه ببرد. محتوای این سوره شبیه سوره فلق است و در هر دو سوره از شر و آفت‌ها به خدا پناه برده می‌شود. در سوره ناس تأکید بر شر وسوسه گران ناپیداست.

فضیلت سوره ناس:امام باقر (ع) فرمود: همانا پیامبر (ص) درد شدیدی داشت و ناراحت بود، جبرئیل و میکائیل به نزد او آمدند. جبرئیل نزدیک سر او نشست و سوره فلق را خواند و میکائیل نزدیک پای او نشست و سوره ناس را تعویذ کرد.امام صادق (ع) فرمود: جبرئیل در حالی که آن حضرت دادخواهی می‌کرد یا ناله می‌کرد نزد پیامبر (ص) آمد و با خواندن سوره‌های ناس و فلق ارواح پلید را از ایشان دور کرد و گفت: «باسم اللَّه ارقیک و اللَّه یشفیک من کل داء یوذیک خذ‌ها فلتهنیک»؛ «به نام خدا ارواح پلید را از او دور می‌سازم و خدا شفا می‌دهد تو را از هر دردى که تو را اذیت کند بگیر آن را که بر تو گوارا باشد.» سایر فضیلت‌های سوره ناس به همراه فضیلت‌های سوره فلق قبلاً بیان شده است.

همچنین ببینید  طریقه باطل کردن سحر و طلسم با مهر کربلا مجرب و تضمینی

متن و ترجمه سوره ناس: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند بخشندهٔ مهربانقُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿۱﴾بگو پناه می‌برم به پروردگار مردمان مَلِکِ النَّاسِ ﴿۲﴾پادشاه مردمان إِلَهِ النَّاسِ ﴿۳﴾معبود مردمانمِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿۴﴾از شر وسوسه‌گر پنهانالَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ﴿۵﴾آن‌کس که در سینه‌های مردم وسوسه می‌کندمِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ ﴿۶﴾چه از جن و [چه از]اِنس…

آثار و برکات معوذتین:  ۱) تعویذ کردن و خود را در پناه خدا قرار دادن.رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: چرا مردم خود را با این دو سوره تعویذ نمی نمایند برای تعویذ بهتر از این سوره ها یافت نمی شود.با سوره های فلق و ناس می توان بهترین امنیت را برای خود و خانواده خود به وجود آورد و شر حسودان و بدخواهان را خنثی نمود.در روایتی آمده است: هر کس سوره فلق را قرائت نماید برای او مایه شفا و امنیت از سحر و موجب رحمتی برای ثابت ماندن بر عافیت است و هر کس سوره ناس را بخواند باعث امنیت او از مکرها و حیله های شیطان و سبب رحمتی برای ثبات بر الهام است.امنیت در خواب نیز از آثاری که در پناه قرائت معوذتین می توان به آن رسید.امام باقر علیه السلام می فرمایند: هر کس در خواب چیزی موجب ناراحتی او می شود وقتی به رختخوابش می رود سوره های فلق و ناس و آیه الکرسی را قرائت نماید.) درمان بیماری و دفع سحر در روایت آمده است: رسول خدا هر گاه یکی از اعضای بدنش درد می گرفت سوره های توحید و فلق و ناس را بر کف دست راستش می خواند آنگاه بر موضع درد ست می کشید.

همچنین ببینید  دعای لا حول و لا قوه الا بالله علی العظیم همراه با معنی و تفسیر

برگرفته از سایت ملکوت786

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.