دعا برای بیماران شیمی درمانی و درمان و شفای مریض شیمی درمانی

0

دعا برای بیماران شیمی درمانی و درمان و شفای مریض شیمی درمانی

در این پست از سایت دعایاب دعا برای بیماران شیمی درمانی و درمان و شفای مریض شیمی درمانی را قرار دادیم . بیمارانی که به سرطان مبتلا می شوند تحت درمان با شیمی درمانی قرار می گیرند . شیمی درمانی به جز درمان عوارضی هم برای بیماران ایجاد می کند . در ادامه این مطلب همراه ما باشید با دعای درمان و شفای بیمار شیمی درمانی …

دعا برای بیماران شیمی درمانی و درمان و شفای مریض شیمی درمانی
دعا برای بیماران شیمی درمانی و درمان و شفای مریض شیمی درمانی

دعا برای بیماران شیمی درمانی و درمان و شفای مریض شیمی درمانی,دعای درمان بیماری لاعلاج ,دعای درمان بیماری کرونا, دعای درمان بیماری چشم ,دعای درمان بیماری پوستی, دعای درمان بیماری روحی ,دعای درمان بیماری ها, دعای درمان بیماری سخت, دعای درمان بیمار سرطانی, دعای شفای بیماری فرزند , درمان شیمی درمانی با قرص, درمان شیمی درمانی با طب سنتی, درمان شیمی درمانی لنفوم, درمان شیمی درمانی سرطان معده, درمان شیمی درمانی رادیوتراپی داروي شيمي درماني, درمان نوروپاتی شیمی درمانی, درمان یبوست شیمی درمانی, درمان تهوع شیمی درمانی, داروی شیمی درمانی ,لنفوم داروی شیمی درمانی ,سرطان لنفوم, داروی شیمی درمانی سرطان معده, درمان سرطان معده بدون شیمی, درمانی شيمي درماني سرطان معده ,درمان سرطان معده با شیمی درمانی ,داروي شيمي درماني سرطان سينه, داروهاي شيمي درماني سرطان سينه, داروهاي شيمي درماني, داروهاي شيمي درماني سرطان ريه, دارو شيمي درماني, داروی شیمی درمانی اندوکسان, داروی شیمی درمانی ایرانی یا خارجی, داروی شیمی درمانی چیست, داروی شیمی درمانی دوکسوروبیسین, درمان نوروپاتی ناشی از شیمی درمانی, درمان یبوست در شیمی درمانی, درمان یبوست بعد شیمی درمانی, درمان یبوست بعد از شیمی درمانی ,درمان یبوست ناشی از شیمی درمانی ,درمان یبوست در دوران شیمی درمانی, درمان یبوست در طول شیمی درمانی ,درمان یبوست در اثر شیمی درمانی ,درمان یبوست شدید در شیمی درمانی, درمان حالت تهوع شیمی درمانی,داروی ضد تهوع شیمی درمانی, رفع حالت تهوع شیمی درمانی , دعا برای بیماران شیمی درمانی و درمان و شفای مریض شیمی درمانی

[ سوره مبارکه حشر و تاثیر آن در هنگام خواندن دعا برای شفای بیمار لاعلاج خواندن سوره مبارکه حشر اگر با خلوص بر بیمار خوانده شود انشاالله شفابخش خواهد بود ] .

پیامبر اکرم (ص) در خصوص خواندن سوره برای شفای بیمار فرمودند:

در هنگام خواندن سه آیه پایانی سوره حشر دست خود را بر سر قرار دهیم و آن آیات را قرائت کنیم؛ که این عمل شفای تمامی بیماریها به جز مرگ است. این فرمان خداوند است که توسط جبرئیل به پیامبر گفته شد.قدرت معنوی خواندن دعای مخصوص برای شفای بیمار به طور چشمگیری قابل توجه است. بسیاری از بیماران که از بهبود یافتن توسط پزشکان ناامید شده بودند با خواندن آیات قرآنی و ادعیه سفارش شده توسط ائمه اطهار علاوه بر شفای جسمی، آرامش درونی وصف ناپذیری به دست آوردند.البته لازم به ذکر است دعا که برای شفای بیمار می خوانیم باید با اعتقاد قلبی همراه باشد وگرنه شاهد تاثیر مثبتی نخواهیم بود.

شرایط استجابت خواندن دعا برای شفای بیمار

۱. دعا خواندن باید مکرر باشد. ۲. هنگام خواندن دعا برای شفای بیمار حاجت خود را بر زبان جاری کنیم. ۳.نباید تنها در زمان گرفتاری و مشکلات به دعا روی بیاوریم. ۴. قبل از خواندن دعا برای شفای بیمار و نیز بعد از آن بر پیامبر و اهل بیتش صلوات بفرستیم. ۵. پیش از دعا در حق خودمان برای سلامتی والدین و سایر عزیزانمان دعا کنیم.

همچنین ببینید  دعای ضد کرونا – دعای مخصوص دفع کرونا – دعای حفظ از بیماری کرونا

سوره ها و آیات شفابخش قرآنی جهت دعا برای شفای بیمار

۱. پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: اگر کسی هفت مرتبه سوره مبارکه حمد را بخواند؛ تمامی امراضش شفا می یابند و نیز در صورتی که صد بار سوره حمد خوانده شود خداوند روح جدا شده از بدن را به آن برمی گرداند.

۲. امام محمّد باقر(ع) همچنین در خصوص دعا برای شفای بیمار میفرمایند سوره نحل نگهبانی در برابر سپاه شیطان و طرفدارانش می باشد.

۳. امام جعفر صادق(ع) فرمودند: هر چیزی یک قلبی دارد و قلب کتاب مقدس قرآن سوره یس است. کسی که هر روز سوره یس را تلاوت کند از بلایا محافظت خواهد شد و جزو روزی گیرندگان قرار میگیرد. و نیز کسی که هر شب قبل از خواب این سوره مبارکه را بخواند خداوند او را از تمامی آفات و شیاطین محافظت نموده و اگر روزی آن شخص بمیرد پروردگار او را به بهشت داخل میکند.

۴. امام سجاد(ع) نیز فرموده اند:اگر بنده ای سوره ممتحنه را در وقت نماز واجب و نافله خود بخواند؛ خداوند در دیدگانش نور قرار خواهد داد و هرگز به او و فرزندانش بیماری و فقر نخواهد رسید.

۵. خواندن سوره نازعات باعث می شود بدبختی وارد زندگی دنیوی نشود و همچنین در روایت آمده است که خواندن این سوره شفای مسموم شدن و درد گزیدگی می باشد.

۶. پیامبر اکرم(ص) در جهت خواندن دعا برای شفای بیمار می فرماید: اگر دچار سردرد یا درد دیگری شدید دستان خود را به سوی خداوند باز کنید و سوره حمد و ناس را بخوانید؛ سپس دستانتان را بر روی صورت بکشید تا بیماری رفع شود.

سید ابن طاووس در کتاب «مهج الدعوات» از ابن عباس روایت کرده است:

نزد امیر مؤمنان نشسته بودم، شخصی رنگ پریده آمد، و گفت:ای امیر مؤمنان، من همیشه بیمارم، و دردهای بسیاری دارم، به من دعایی بیاموز، که با آن بر بیماری هایم یاری جویم، حضرت علی(ع) فرمود : به تو دعایی می‏ آموزم، که جبرئیل وقتی حسن و حسین بیمار بودند به پیامبر صلّی اللّه علیه و آله آموخت،

آن دعا این است:

اِلهی کُلَّما اَنْعَمْتَ عَلَیَّ نِعْمَةً قَلَّ لَکَ عِنْدَها شُکْری وَ کُلَّمَا ابْتَلَیْتَنی بِبَلِیَّةٍ قَلَّ لَکَ عِنْدَها صَبْری. ای معبود من، هر زمان به من نعمت دادی سپاسگذاری ام برای تو در کنار آن نعمت اندک بود و هر زمان مبتلای به بلایم کردی، صبرم برای تو نزد آن اندک بود. فیا مَنْ قَلَّ شُکْری عِنْدَ نِعَمِهِ فَلَمْ یَحْرِمْنی وَ یا مَنْ قَلَّ صَبْری عِنْدَ بَلاَّئِهِ فَلَمْ یَخْذُلنی ای که شکرم کنار نعمت هایش کم بود، اما از نعمت محرومم نکرد، و ای که صبرم نزد بلایش اندک بود، اما مرا وا نگذاشت، وَ یا مَنْ رَانی عَلَی الْمَعاصی فَلَمْ یَفْضَحْنی وَ یا مَنْ رَانی عَلَی الْخَطایا فَلَمْ یُعاقِبْنی عَلَیْها و ای که مرا بر گناهان دید، اما رسوایم نکرد و ای که مرا بر خطاها دید، اما بر آنها عذابم نکرد.صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْ لی ذَنْبی وَ اشْفِنی مِنْ مَرَضی اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ. بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و گناهم را بیامرز، و از بیماری ‏ام شفا بده، به درستی که تو بر هرچیز توانایی. (مهج الدعوات و منهج العبادات، ص8)

همچنین ببینید  دعا برای به زانو درآوردن دشمن – دعای ترس انداختن در دل دشمن

دعای پیامبر خدا برای شفای بیماری صعب العلاج :

سید بن طاووس در کتاب «مهج الدعوات»، این دعا را منسوب به پیامبر اکرم (ص) می داند که به واسطه امام جعفر صادق (ع) بیان شده است. مورد استفاده این دعا برای بیماری صعب العلاجی بوده که مجموع پزشکان زمان از درمان آن ناامید شده بودند. گفته اند که برای شفای مرض صعب العلاج، بعد از نماز صبح، چهل مرتبه این دعا را بخوانید:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلْحَمُدللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظیمِ بنام خدای بخشاینده مهربان ستایش خاص خدا پروردگار جهانیان است بس است ما را خدا و نیکو وکیلی است تبریک باد بر خداوند که بهترین خلق کننده است هیچ تحول و نیرویی جز به واسطه ی خداوند بلندمرتبه و بزرگ وجود ندارد.

دعای سریع الاجابه امام باقر(ع) برای شفای بیماری :

امام باقر (ع) دعایی را از زمانی که امام علی (ع) مریض بوده اند و پیامبر (ص) برای عیادت به بستر ایشان رفتند، روایت کرده اند. پیامبر پس از عیادت، به امام علی سفارش می کنند که دعای زیر را زمزمه کند: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ تَعْجِیلَ عَافِیَتِکَ وَ صَبْراً عَلَی بَلِیَّتِکَ وَ خُرُوجاً إِلَی رَحْمَتِکَ» ( الکافی، ج‏2، ص567)

بارالها! یا عافیتت را تسریع گردان. یا به من صبر در بلایت را عنایت کن و یا روح مرا به سوی جوار رحمتت خارج فرما.

دعای امام باقر برای شفای بیماری :

یکی از اصحاب درد زانو داشت و نزد امام باقر (ع) شکایت کرد. امام باقر(ع) فرمود: زمانی که نماز خواندی این دعا را بخوان «یَا أَجْوَدَ مَنْ أَعْطَی وَ یَا خَیْرَ مَنْ سُئِلَ وَ یَا أَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ ارْحَمْ ضَعْفِی وَ قِلَّةَ حِیلَتِی وَ أَعْفِنِی مِنْ وَجَعِی»   (الکافی (ط – دارالحدیث)، ج‏4، ص:524 )

دعای امام صادق برای شفای بیماری :

از جمله دعاهای سریع الاجابه برای شفای مریض، دعای منسوب به امام صادق است. از زبان یکی از اصحاب امام صادق (ع) نقل شده که ایشان به امام گفته اند، دردی دارم و امام صادق(ع) فرموده اند: بگو: بسم الله سپس بر قسمتی که درد دارد، دست بکش و بگو: قُلْ أَعُوذُ بِعِزَّةِ اَللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اَللَّهِ وَ أَعُوذُ برحمهاَللَّهِ أَعُوذُ بِجَلاَلِ اَللَّهِ پناه می برم به عزت خدا! پناه می برم به قدرت خدا! پناه می برم به رحمت خدا! پناه می برم به جلال خدا! أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اَللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اَللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اَللَّهِ پناه می برم به عظمت خدا! پناه می برم به جمع خدا! پناه می برم به رسول خدا! وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اَللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَی نَفْسِی و پناه می برم به اسم های خدا از شر هر چه از آن حذر دارم و از شر هر چه که از آن بر خود بیمناکم! (الکافی ج ١ ص ٥٦٦ – 565) و هفت مرتبه این کار را بکن.

همچنین ببینید  دعای درمان بیماری های جسمی جوان و کودک مجرب

امام صادق (ع) فرمود:

هر گاه در کنار مریضی بودی، دست خود را بر سر مریض بگذار و این دعا را بخوان: بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ مَا شَاءَ اللَّهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِبْرَاهِيمُ خَلِيلُ اللَّهِ مُوسَى نَجِيُّ اللَّهِ عِيسَى رُوحُ اللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنَ الْأَرْوَاحِ وَ الْأَوْجَاعِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَزَائِمُ مِنَ اللَّهِ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانَةَ (نام شخص و مادر او را می برد) لَا يَقْرَبُهُ إِلَّا كُلُّ مُسْلِمٍ وَ أُعِيذُهُ بِكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ كُلِّهَا الَّتِي سَأَلَ بِهَا آدَمُ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ إِلَّا انْزَجَرْتِ أَيَّتُهَا الْأَرْوَاحُ وَ الْأَوْجَاعُ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِينَ

معنی : (پناه به نام خدا و به خدا و از خدا و به سوی خدا و آنچه خدا بخواهد و این که هیچ نیرو و حرکتی نیست. مگر به اذن خدا و این که ابراهیم دوست خدا و موسی نجات یافته خدا و عیسی روح خدا و محمد فرستاده. خدا – که درود خدا بر او و آل او و بر همه انبیاء – از بادها و دردها. به نام خدا، و به یاد خدا، و با استمداد از .تقدیرات خدا، برای فلانی پسر فلانی، اقرار به اعتقادات ندارد مگر مسلمان، پناه می‏برم به خدا با کلمات .تامه‏ای که حضرت آدم (ع) خدا را با آنها خواند تا توبه او پذیرفته شد، همانا او توبه‏پذیر مهربانی است، ای دردها، با اجازه خداوند و کلمات مقدس شما را فراری می‏دهم، که خدایی جز او نیست، همانا هر کار و آفرینشی برای اوست، آفرین بر خدا پروردگار عالمین.)

سپس آیه الکرسی و سوره ‏های حمد و معوذتین (فلق و ناس) و اخلاص را هر کدام یک مرتبه و نیز ده آیه از سوره یس بخوان، بعد هم این دعا را بخوان:

اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِكَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِكَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِكَ وَ تَسْأَلُهُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.معنی : (خداوندا! با شفای خود او را شفا ده، و با دوای خود او را مداوا کن، و از بلاهایت او را عافیت بده، و سلامتی به او بده به حق محمد و آل محمد – که درود خدا بر او و بر آل او). (بحارالانوار ج 92 ص 16)

 

برای مطالب بیشتر به سایت ملکوت 786 مراجعه کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.