علامت و نشانه سنگاب ظرف بزرگ آب در گنج و دفینه یابی

0

علامت و نشانه سنگاب ظرف بزرگ آب در گنج و دفینه یابی

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب دعایاب علامت و نشانه سنگاب ظرف بزرگ آب در گنج و دفینه یابی را قرار دادیم . معنی و مفهوم و تفسیر علامت و نماد سنگاپ بر روی سنگ در دفینه یابی و کارشناسی و رمزگشایی آثار و علائم و نماد سنگاپ (سنگ بزرگ آب که شبیه ظرف آب است ) در گنج یابی و باستان شناسی …

علامت و نشانه سنگاب ظرف بزرگ آب در گنج و دفینه یابی
علامت و نشانه سنگاب ظرف بزرگ آب در گنج و دفینه یابی

نشانه سنگاب در گنج یابی,معنی و مفهوم سنگاب در دفینه,ؤمزگشایی نشانه سنگاب در دفینه,کارشناسی علامت سنگاب,تفسیر علامت و نشانه سنگاب در دفینه,نشانه سنگ بزرگ آب در دفینه

مفهوم و تفسیر علامت و نماد سنگاپ بر روی سنگ در دفینه یابی:

سنگاب ظرف سنگی بزرگی است که در گذشته آنرا از آب پر میکرده‌اند و برای وضوگرفتن یا آشامیدن بکار میرفته‌است.

محل نصب سنگاب معمولاً در حیاط مسجد یا امامزاده بوده‌است، ولی بر حسب نیاز در سایر مکانهای عمومی هم از آن استفاده میکرده‌اند.

کلمه سنگاب در لغت‌نامه دهخدا چنین تعریف شده‌است: «ظرف بسیار بزرگ که تواند چند خروار آب گیرد از یک پاره سنگ تراشیده که در مسجدها برای آشامیدن یا وضو دارند.

دوستکانی بزرگ که از یک پاره سنگ تراشیده و در مساجد و تکایا نهند برای آب خوردن و وضو ساختن. ظرف بزرگ از سنگ تراشیده که یک کُر و بیشتر آب گیرد و در مساجد و امامزاده‌ها نهند…». در فرهنگ معین تعریف زیر برای سنگاب آمده‌است:

همچنین ببینید  تعبیر خواب سوختگی صورت و مشاهده صورت سوخته

«ظرف بزرگ آب از جنس سنگ که در مساجد و جاهایی مانند آن قرار می‌دادند».

در بسیاری از مکان های ایران از این سنگاب برای نشانه دفینه استفاده می شد چرا که به دلیل سنگینی افرا آن را معمولا جابجا نمیکردند و در جاهای خاص با یک تقدس خاصی قرار داده می شد و مکانهایی که این سنگاب ها قرار می گرفت معمولا جاهای معروفی بود . از این جهت یکی از علایم در آثارشناسی سنگ بها هستند و معمولا مسیر جاری شدن آب بعد از سرریز آن باید بررسی شود.

برگرفته از دعا سایت

******************************

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.