نشانه تپه های طبیعی و تپه های دست ساز در دفینه یابی

0

نشانه تپه های طبیعی و تپه های دست ساز در دفینه یابی

در این پست از سایت دعایاب نشانه تپه های طبیعی و تپه های دست ساز در دفینه یابی را قرار دادیم . تپه های طبیعی به تپه های گفته می شود که به صورت طبیعی و در اثر فرسایش ایجاد شده باشند ولی تپه های دست ساز تپه هایی هستند که توسط انسان و برای هدف خاصی ساخته شده اند . تپه های دست ساز برای دفینه گذاری و تدفین پادشاهان و حاکمان و افراد بلند مرتبه طراحی و ایجاد می شدند . …

نشانه تپه های طبیعی و تپه های دست ساز در دفینه یابی
نشانه تپه های طبیعی و تپه های دست ساز در دفینه یابی

تپه دفینه دار,تپه دفینه یابی,تپه دفینه ها,دفینه تپه های کوچک,دفینه تپه تومولوس,دفینه تپه های دست ساز,دفینه تپه خاکی,علامت تپه در گنج یابی,تپه های گنج و دفینه,آثار و نشانه تپه در باستان شناسی,کدام تپه ها دفینه دارند,تپه ها و تومولوس های دارای دفینه,رمزگشایی تپه های باستانی

نشانه تپه های طبیعی و تپه های دست ساز در گنج یابی:

تپه های طبیعی به صورت محسوسی مشخص بوده به شکلی که هیج نماد و نشانه ای در آنها یافت نمی شود البته امکان یافت شدن قبر بر روی آنها وجود دارد.

تپه های دست ساز برای دفینه گذاری و برای ایجاد مقبره پادشاهان و حاکمان محلی ساخته می شده اند و پس از تدفین روی آن را یا لایه های خاک و سنگ و قلوه سنگ می پوشاندن.

تپه های آوار شده که حاصل از آوار شدن و خراب شدن یک سازه و ساختمان بوده بر اثر زلزله یا جنگ یا فرسودگی یا دیگر عوامل طبیعی به وجود می آید.

همچنین ببینید  دفینه یابی و پیدا کردن محل گنج – قبر دلمن چیست؟

این نوع تپه ها دارای بار نیستن و نهایتا دارای خرده اموال، و اگر برج نظامی باشد شامل ادوات جنگی و رزمی میباشد؛ مثلا جام حسنلو که از چنین مکان هایی بدست آمده ولی این نوع واقعا خطرناک ترین تپهها هستن؛ چون احتمال داره اتاق یافت شده ریزش کند و تخریب کامل شود درکل ارزش وقت گذاشتن ندارند.

چندین نکنه در خصوص تپه ها :

*کاوش در تپه ها کاری سخت و پر خطر می باشد

*تپه ها دارای یک راه ورود و یک راه خروج هستن، راه ورودی دارای تله میباشد، و راه خروج از بیرون مسدود شده

*تپه های سلطانی یا سلطان تپه ها از بهترین نوع تپه ها هستن

*تپه دستی حالت هرمی داره

*ورودی تپه از داخل تپه نیست و برای جلوگیری از رانش آن خشت گذاری کرده اند

*در بعضی از مکان ها میبینید که چندین تپه مخروطی از کوچک به بزرگ وجود دارد، که یکی از آنها تپه ی شاهی و مابقی آنها حکمران بوده اند.

*تپه ای که در کویر مشاهده شود در صورتی ارزش کاوش را داراست که نشانی از آب مانند چشمه و یا آب انبار در اطراف آن باشد

برگرفته از دعا سایت

******************************

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.