متن دعای طلای قرآن برای رفع گرفتاری,این دعا برای رفع گرفتاری فوری معجزه میکند

متن دعای طلای قرآن برای رفع گرفتاری,این دعا برای رفع گرفتاری فوری معجزه میکند
متن دعای طلای قرآن برای رفع گرفتاری,این دعا برای رفع گرفتاری فوری معجزه میکند

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب DOAYAB.com متن دعای طلای قرآن برای رفع گرفتاری,این دعا برای رفع گرفتاری فوری معجزه میکند را قرار دادیم . دعای زیر که به دعای طلای قرآن معروف است یکی از دعاهای سریع الاجابه و مجرب برای رفع مشکل و گرفتاری ها می باشد . جهت گشایش در گرفتاری و سختی و مشکلات خواندن دعای طلای قرآن فوق العاده موثر و مجرب است …

متن دعای طلای قرآن برای رفع گرفتاری,این دعا برای رفع گرفتاری فوری معجزه میکند

دعای رفع گرفتاری طلای قرآن,دعای برطرف شدن گرفتاری,دعا برای نجات از گرفتاری,دعا برای رهایی از گرفتاری,دعای طلای قرآن برای گرفتاری و مشکلات

متن دعای طلای قرآن برای رفع گرفتاری,این دعا برای رفع گرفتاری فوری معجزه میکند

دعای طلای قران یکی از دعاهای معروف است که برای رفع گرفتاری و مشکلات در زندگی می‌توان از آن استفاده کرد. این دعا به چندین نام دیگر هم شناخته می‌شود، مانند دعای شفا، دعای شفایی، دعای مریضان، دعای قرآن، دعای سیدالاستغفار و …

نکته قابل توجه این است که :

دعای طلای قرآن را نباید به عنوان یک جادوی خاص تلقی کرد و انتظار داشت که تنها با خواندن آن تمام مشکلات حل شوند. بلکه باید با اعتقاد به اثربخشی دعا، آن را با تمام قلب و با ایمان به وجود خداوند و بخشایش او خواند.

این دعا در قرآن کریم در سوره مبارکه طه در آیه ۸۲ آمده است که برای شفای تمامی نواحی بدن از جمله دست، پا، چشم، گوش، دل، کبد و … مؤثر است.

متن این دعا به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا

به نام خداوند رحمتگر مهربان،

ما از قرآن، آنچه شفا و رحمت برای مؤمنان است نازل می‌کنیم و ظالمان هیچگاه جز نابودی نمی‌یابند.

این دعا را می‌توان در هر زمان و در هر محل با توجه به شرایط بخواند و به دلیل تأثیر بخشی آن، می‌تواند به راحتی آرامش، شادی و صلحی که در زندگی منتظر ما است، کمک کند. در نتیجه، دعای طلای قرآن قابل استفاده برای تحقق آرزوهای مختلف است، از جمله شفای بیماری، رفع دشمنی و برطرف کردن معضالت زندگی.

دعای طلای قرآن برای رفع گرفتاری به این صورت است:

یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ بِرَحْمَتِکَ أَسْتَغِیثُ، أَصْلِحْ لِی شَأْنِی کُلَّهُ وَ لَا تَکِلْنِی إِلَى نَفْسِی طَرْفَهً عَیْنٍ

یا حی یا قیوم، با رحمت خود به تو استغاثه می‌کنم، کارهایم را به حال خوب برسان و به خودم بسپارم، چشمم را به خودم نگران نکن.

بدین ترتیب، همانطور که آن را در کلمات بالا می‌بینید، این دعا از خداوند دعوت به پاکسازی ذهن و شفای هرگونه گرفتاری است که بر روی شما وجود دارد. با خواندن این دعا، شما سعی می‌کنید که درونی خود را به درگاه خداوند پاک کنید و برای پایداری و رفع هرگونه مشکلی، از او طلب کمک کنید. بنابراین، برای استفاده از این دعا، باید با ایمان به وجود خداوند و با دفاع از شرکیهای مختلف، از خودتان برای خواندن آن پاکیزه شوید.

امام سجاد(ع) فرمودند:

هرگاه در رابطه با امری اندوهگین شدید، نظیف ترین لباس خود را پوشیده و وضو بگیرید و بر بلندی چهار رکعت نماز بگذارید:

دو رکعت اول: رکعت اول بعد از حمد سوره زلزال و در رکعت دوم بعد از حمد سوره اذا جاء نصرالله.
اینم ببین: دعای قوی و مجرب درمان درد های صعب العبور سریع الاثر

دو رکعت دوم: در رکعت اول بعد از حمد سوره کافرون و در رکعت دوم بعد از حمد سوره قل هو الله احد بخوانید.

بعد از سلام آخر دست ها را به آسمان بلند نموده و این دعا را بخوانید:

اَللّـهُمَّ اِنّی اَسْأَلُکَ بأسمائک الَّذی اِذا دُعیتَ بِهِ عَلی مَغالِقِ اَبْوابِ السَّمآءِ لِلْفَتْحِ بِالرَّحْمَةِ انْفَتَحَتْ، و َاِذا دُعیتَ بِهِ عَلی مَضآئِقِ اَبْوابِ الاَْرْضِ لِلْفَرَجِ انْفَرَجَتْ، و أسألک بأسمائک التی َاِذا دُعیتَ بِهِ عَلَی العُسْرِ لِلْیُسْرِ تَیَسَّرَتْ ، و َاِذا دُعیتَ بِهِ عَلَی الاَْمْواتِ لِلنُّشُورِ انْتَشَرَتْ، صلّ علی محمد و آل محمد و اقلبنی بقضاء حاجتی.

حضرت فرمودند:

در این هنگام قسم به خداوند، شخص قدمش را بر نمی دارد مگر این که خداوند حاجت روایش می کند.

(الصحیفة السجادیة الجامعة، ص 119، دعا 58)

2. امام صادق(ع) فرمودند:

با خواندن سوره یاسین پس از نماز صبح ، سوره فتح پس از نماز ظهر، سوره نبأ پس از نماز عصر، سوره ملک پس از نماز مغرب و سوره واقعه پس از نماز عشاء هرگز پریشان نمی شوید.

هر وقت گرفتاری شدید داشتید، به سجده بیافتید و ذکر یونسیه را بگویید:

«وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَی فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»

(سوره الانبیاء ، آیه 87)

از امام صادق (ع) در روایتی فرمود:

برای رفع غم و اندوه (و حلّ مشکل) غسل می کنی و دو رکعت نماز می گذاری و می گویی:

یا فارِجَ الْهَمِّ، وَ یا کاشِفَ الْغَمِّ، یا رَحْمنَ الدُّنْیا وَالْأخِرَةِ وَ رَحیمَهُما،

ای گشاینده گرفتاری، و ای برطرف کننده اندوه، ای بخشنده و مهربان دنیا و آخرت،

فَرِّجْ هَمّی وَاکشِفْ غَمّی، یا اللَّهُ الْواحِدُ الْأَحَدُ الصَّمَدُ، الَّذی لَمْ یلِدْ وَ لَمْ

گرفتاریم بگشا و اندوهم برطرف کن، ای خدای یگانه یکتا و بی نیاز که نزاد و

یولَدْ، وَ لَمْ یکنْ لَهُ کفُواً احَدٌ، اعْصِمْنی وَ طَهِّرْنی، وَ اذْهَبْ بِبَلِیتی.

زاییده نشد و برایش شبیه و مانندی نیست، مرا (از گناه) بازدار و پاکم کن و بلا را از من دور گردان.

و بخوان «آیةالکرسی» و سوره «قل اعوذ بربّ الفلق» و «قل اعوذ بربّ النّاس» را (و حلّ مشکل خود را از خدا بخواه)

(کافی، جلد 2، صفحه 557، حدیث 6)

دعای حل مشکل سخت و بزرگ

هنگام سحر (در صورت امکان) سه مرتبه و هنگام صبح سه مرتبه و در شب نیز سه مرتبه خوانده شود:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ رَبِ اَسئَلُکَ مَدَداً روحانیّاً تَقوی بِهِ قوایَ الکُلِیه و الجُزئیه ، حَتی اَقهَرَ بِمَبادی نَفسی کُلُ نَفسٍ قاهِرَهٍ فَتَنقَبِضَ لی اِشارَهُ َقائِقِها، اِنقباضاً تَسقُط بِه قُواها ، حَتی لا بَیقی فِی الکَونِ ذُو رُوحٍ اِلّا وَ نارُ قَهری قَد اَحرَقَت ظُهُورَه.یا شَدیدُ یا شَدیدُ یا ذَالبَطشِ الشَدید یا قاهِرُ یا قَهّار، اَسئَلُکَ بِما اَودَعتَهُ عِزرائیلَ مِن اَسمائِک اَلقَهریه ، فَانفَعَلَت لَه النُفُوس بِالقَهرِ اَن تودِعَنی هذا السِّرِّ فی هذهِ السّاعّهِ حَتی اُلَیِن بِه کِلَّ صَعبٍ وَ اُذَلِّل بِه کُلَّ مَنیع ،بِقُوَتِکَ یا ذَا القُوَهِ المَتین»

دعا برای رفع مشکلات خانوادگی

دستوراتی جهت رفع جنگ و دعواهای همیشگی در خانه

دستور اول:

آیات زیر را هفت دور بر روی مقداری اسپند خوانده و به آن فوت کرده و سپس خود و یا منزل را با آن دود دهید.

سرابیلهم من قطران و تغشی وجوههم النار

لیجزی الله کل نفس ما کسبت ان الله سریع الحساب

هذا بلاغ للناس و لینذروا به و لیعلموا انما هو اله واحد و لیذکر اولوا الالباب

دستور دوم:

بمدت هفت روز و هر روز بر روی ظرف آبی که نزدیک دهان کرده اید این دعا را بخوانید و به آب فوت کنید ( ضمنا دست راست شما موقع خواندن در آب باشد ) و در همه جای منزل مخصوصا دم در اتاقها و منزل و گوشه ها بپاشید ابتدا سه مرتبه این دعا را بخوانید

(بسم الله الرحمن الرحیم یا مَعْشَرَ الجِنِّ اُناشِدْکُمْ بالعَهدِ الذی اَخَذَهُ عَلَیکُم سُلَیْمانِ بْنِ داوود اَنْ لاتُؤذُونا و لاتَظْهَروا لَنا)

و حالا در ادامه این را بخوانید

(بسم اللهِ اَمْسَیْنا بالله الذی لَیْسَ مِنْهُ شَیءٌ مُمْتَنع و بِعِزَّه الله الَّتی لاتُضام و بِسُلطانِ‌ الله ِ‌المَنیع نَحْتَجِبُ و باَسمائِهِ الحُسنیٰ کُلُّها عائِذٌ من الاَبالِسه و مِنْ شَرِّ شَیاطینَ‌ الانسِ‌ و الجِنّ و مِنْ شَرِّ کُلِّ مُعْلِنٍ و مُسِر و مِنْ شُرِّ ما یُخْرِجُ باللَّیلِ و یَکْمُنُ بالنَّهارِ و یَکْمُنُ باللَّیلِ و یَخْرُجُ بالنَّهارِ‌و مِنْ شُرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّهٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی علیٰ صِراطٍ مُستقیم اعوذُ بالله ِ بِما اسْتَعاذَ بِهِ موسی و عیسی و ابراهیم الَّذی وَفّیٰ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ‌ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ ما یَبغیٰ اَعوذُ باللهِ السَّمیعِ العَلیم مِنَ الشَّیطان ِ الرجیم سوره حمد و فلق و ناس و زلزال)

دستور سوم:

مقداری نمک دانه درشت و غیر پودری یک کیلو یا بیشتر (به قدر پاشیدن آن در کناره های دیوارهای منزل و حیاط) آماده کنید.٫ آن را در یک ظرف گذاشته، وضو بگیرید و دست راستتان را خشک کرده و اینگونه عمل کنید هنگام غروب دست راست خود را روی نمک قرار داده و ۳۱۳ مرتبه این اسماء‌ را به نیت رفع مشکل بخوانید. (الله الحی القیوم العلی العظیم)

دعا برای رفع مشکلات ازدواج

حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) فرمودند: هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره فاتحه الکتاب و سوره یاسین را بخواند، وقتی که از نماز فارغ شد

بعد از حمد و ثنای پروردگار، این گونه بگوید:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَی أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی

فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَی نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ:اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَهٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَهً فَاجْعَلْهَا فُرْقَهً إِلَی خَیْر

دعا برای رفع مشکل دادگاهی

هرگاه کسی که بی گناه بود به دادگاه احضار شد و مدارک کافی جهت اثبات بیگناهی خودش نداشت و یا اینکه درحقش ظلمی شده بود و در محکمه شکایت کرده بود و ترس داشت ازینکه پیروز نشود؛ ختم ذیل را که از مجربات مکرر است

از روز یکشنبه شروع کند بمدت ٧ روز پی در پی هرروز مابین نماز مغرب و عشا دورکعت نماز حاجت بخواند و به حضرت عباس و چهارده معصوم هدیه کند؛ و بعد ١١٠ مرتبه صلوات بفرستد و سپس با حالت تضرع دست ها را روبه آسمان بلند کند و ١٣٠٢مرتبه بگوید یا مَوْضِعُ کُلِّ شَکْوَی و بعد ١۴ مرتبه صلوات بفرستد و سپس حاجت خود را بطلبد.

نکات مهم:

در بین ذکر گفتن نباید صحبت کنید و یابه اطراف نگاه کنید.

هر روز که ختم را تمام کردید مبلغی به عنوان صدقه کنار بگذارید و روز هشتم مبالغ جمع شده به یک فقیر بدهید.

این ختم باید با اعتقاد کامل باشد یعنی وقتی کسی این ختم را انجام داد از ته از تمام بندگان خدا قطع امید کند و امور را بخدا واگذار کند.

دعا برای رفع مشکلات مادی

حضرت آیه الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید می‌گویند: تعقیباتی که بعد از نماز های واجب انجام می‌دهم و به آن مقیدم، به این ترتیب است.

۱- آیه الکرسی تا «و هو العلی العظیم»

۲- تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س)

۳- سه‌مرتبه سوره توحید؛

۴- سه مرتبه صلوات و سه مرتبه: «و من یتّق‌الله یعجل له مخرجاً و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکّل علی‌الله فهو حسبه إنّ‌الله بالغ أمره قد جعل‌الله لکلّ شیء قدراً»

۵ سی‌مرتبه تسبیحات اربعه؛ چون تسبیحات اربعه بعد از هر نماز واجب ـ‌ به‌خصوص برای مسافر که نمازش قصر است‌ ـ مستحب است – دعای سلامتی حضرت ولی‌عصر (عج)

۷- در سجده، چهارده مرتبه: «یا واسع یا وهّاب» یک‌نفس خوانده شود و اگر نفَس کفایت نکند، چهارده مرتبه: «یا وهّاب» بگوید.

روایت این را نمی‌دانم، ولی آقای آسید ابوالحسن مرتضوی – از علمای تهران که مورد قبول اهل علم و اهل دعا و ذکر بود- این‌را برای مشکلات مادی و مانند این‌ها سفارش کرده بود.

دعای سریع الاجابه بعد از نماز

هر که این دعا را بعد از نماز بدون آن که حرکتی کند و حرف بزند بخواند هر حاجتی که بخواهد برآورده می شود.

«اَستَغفِرُاللهُ الذی لا اله الا هوَ الحَیُّ القَیُّوم الرَّحمنُ الرحیم ذوالجلالِ و الاِکرام وَ اَتوبُ اِلیه و اَسئَلُهُ اَن یُصَلِیَ عَلی محمد و ال محمد و اَن یَتوبَ عَلَیَ توبَهَ عَبدٍ ذلیلٍ خاضعٍ خاشعٍ فقیرٍ مسکینٍ مستکینٍ لایَملِکُ لِنَفسِهِ نَفعاً و لاضَراً و لا مَوتاً و لا حیوهً و لانُشورا»

دعا برای رفع گرفتاری و رهایی از مشکل بزرگ

هر کس این دعا برای رفع مشکل را زیاد بخواند گرفتاری و مشکل او حل گشته و به حاجت خویش خواهد رسید:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَنْتَ اللهُ الَّذی لاإله إلاّ أَنْتَ مُبدِئُ الخَلقِ و مُعیدُهُم و أَنْتَ اللهُ الَّذی لاإله إلاّ أَنْتَ مُدَبِّرُ الأُمورِ وَ باعِثُ مَن فِی
القُبُورِ و أَنْتَ اللهُ الَّذی لاإله إلاّ أَنْتَ القابِضُ الباسِطُ و أَنْتَ اللهُ الَّذی لاإله إلاّ أَنْتَ وارِثُ الأَرضِ و مَن عَلَیها
أَسأَلُکَ بِاِسمِکَ الَّذی إِذا دُعیتَ بِهِ أَجَبتَ وِ إِذا سُئِلْتَ بِهِ أَعْطَیْتَ و أَسأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ أَهلِ بَیتِهِ و َبِحَقِّهُمُ
الَّذی أَوجَبْتَهُ عَلی نَفسِکَ أَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَن تَقضِیَ لی حاجَتی السَّاعَهَ السَّاعَهَ یا
سَیِّداهُ یا مَولاهُ یا غِیاثاهُ.أَسأَلُکَ بِکُلِّ اِسمٍ سَمَّیْتَهُ بِهِ نَفسَکَ وَاسْتَأثَرتَ بِهِ فی عِلمِ الغَیبِ عِندَکَ أَن تُصَلِّیَ
عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أََن تُعَجِّلَ خَلاصَنا مِن هذِهِ الشِّدَّهِ، یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ وَالاَبصارِ یا سَمیعَ الدُّعاءِ
إِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِرَحمَتِکَ یا أَرحَمَ الرّاحِمینَ

*******************************

بازنشر : سایت دعایاب بزرگترین سایت ذکر و دعاهای قرآنی و تعبیر خواب و علوم غریبه

دیدگاه کاربران ( 0 )

ارسال دیدگاه جدید +
لغو پاسخگویی

اولین نفر باشید دیدگاهی ثبت میکند