دعای مجرب امام صادق (ع) برای برطرف شدن کسالت و تنبلی

1

دعای مجرب امام صادق (ع) برای برطرف شدن کسالت و تنبلی

در این پست از سایت دعایاب ، دعای مجرب امام صادق (ع) برای برطرف شدن کسالت و تنبلی را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و طلسم و دعای بسیار مجرب و تضمینی و قوی برای رفع کسالت و تنبلی از حضرت امام صادق (ع) . این دعا از قوی ترین و مجرب ترین ذکر و دعاهای قرآنی برای رفع کسالت و تنبلی می باشد و در این زمینه بسیار موثر و تاثیرگذار می باشد .

دعای مجرب امام صادق (ع) برای برطرف شدن کسالت و تنبلی
دعای مجرب امام صادق (ع) برای برطرف شدن کسالت و تنبلی

دعای امام صادق برای رزق و روزی, دعای امام صادق برای رفع درد, دعای رفع کسلی و تنبلی, دعای امام صادق برای فروش خانه, دعای امام صادق در قنوت نماز وتر, دعای رفع سستی, دعای برای رفع بی حالی

مسعده فرزند صدقه می‌گوید از امام صادق ع درخواست دعایی کردم که در حاجت‌های بزرگ خداوند را به آن بخوانم حضرت فرمود دعای پدر بزرگم امام سجاد ع را به تو تعلیم می‌دهم که در این دعا حضرت سجاد از کسالت و تنبلی به خدا پناه می‌برد.

اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَسَلِ وَ الْفَشَلِ وَ الْهَمِّ وَ الْجُبْنِ وَ الْبُخْلِ وَ الْغَفْلَهِ وَ الْقَسْوَهِ [وَ الذِّلَّهِ] وَ الْمَسْکَنَهِ وَ الْفَقْرِ وَ الْفَاقَهِ وَ کُلِّ بَلِیَّهٍ وَ الْفَوَاحِشِ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ نَفْسٍ لا تَقْنَعُ وَ بَطْنٍ لا یَشْبَعُ وَ قَلْبٍ لا یَخْشَعُ وَ دُعَاءٍ لا یُسْمَعُ وَ عَمَلٍ لا یَنْفَعُ وَ أَعُوذُ بِکَ یَا رَبِّ عَلَی نَفْسِی وَ دِینِی وَ مَالِی وَ عَلَی جَمِیعِ مَا رَزَقْتَنِی مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ إِنَّکَ أَنْتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ.

پست های مرتبط

برخی دیگر از دعاهای به نقل از ائمه (علیهم السلام) در این زمینه عبارتند از:

در فرازی از دعای روز چهار شنبه از امام علی (علیه السلام) که توصیه به خواندن آن شده، چنین آمده است:”اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ النِّسْیَانِ وَ الْکَسَلِ وَ التَّوَانِی فِی طَاعَتِکَ وَ الْفَشَل”؛ [۲] خدایا به تو پناه می برم از فراموشی و تنبلی و سستی و بی حالی در انجام وظایفی که به عهده من گذاشتی….‌

۳. در قسمتی از مناجات پیامبر (صلی الله علیه وآله) چنین آمده است:”وَ امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَل‌…”؛ [۳] خدایا بر ما منت گذار و نشاط و شادابی به ما عنایت کن و از کسالت و سستی ما را نگهدار….

اگر فردی دچار سستی بدن و تنبلی و بی حوصلگی شده باشد این آیات قرآنی برای رفع سریع کسالت و تنبلی بسیار موثر می باشد . به هر حال از جمله اعمالی که در آموزه های دینی انسان از آن نهی شده، کسالت و تنبلی است، و ائمه (علیهم السلام) از این خصلت نکوهیده به خداوند پناه می بردند.

نقش و جایگاه تلاش و کوشش در زدودن خصلت های نکوهیده، به همراه توسل و دعا نباید مورد غفلت قرار گیرد.

برگرفته ار دعاسایت

1 دیدگاه
  1. غزال می گوید

    متشکرم بابت این مطلب جالب و خیلی زیبا و کاربردی سرتون سلامت کسب و زندگیتون پربرکت و خیر این نور این انرژی مثبت که انتقال دادین چندین و چند برابر به شما به زندگیتون برگرده

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.