دعایی مجرب برای افزایش فن بیان و قدرت سخنوری

0

دعایی مجرب برای افزایش فن بیان و قدرت سخنوری

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار دعایاب به دعایی مجرب برای افزایش فن بیان و قدرت سخنوری پرداخته ایم. برای داشتن مهارت در سخن گفتن و افزایش فن بیان دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای افزایش فن بیان و قدرت سخنوری
دعایی مجرب برای افزایش فن بیان و قدرت سخنوری

دعای قدرت سخنوری,دعای مهارت سخن گفتن,دعای تقویت فن بیان,دعای کسب مهارت سخنوری,دعای نطق گویا,دعای زیاد شدن قدرت بیان,دعای سخنوری در یک جمع,دعای نطق گویا داشتن,دعای بهتر سخن گفتن

دعایی مجرب برای افزایش فن بیان و قدرت سخنوری:

آیه ۲۵ – ۳۶ سوره طه :

قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی ﴿۲۵﴾ وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی ﴿۲۶﴾ وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی ﴿۲۷﴾ یَفْقَهُوا قَوْلِی ﴿۲۸﴾ وَاجْعَل لِّی وَزِیرًا مِّنْ أَهْلِی ﴿۲۹﴾ هَارُونَ أَخِی ﴿۳۰﴾ اشْدُدْ بِهِ أَزْرِی ﴿۳۱﴾ وَأَشْرِکْهُ فِی أَمْرِی ﴿۳۲﴾ کَیْ نُسَبِّحَکَ کَثِیرًا ﴿۳۳﴾ وَنَذْکُرَکَ کَثِیرًا ﴿۳۴﴾ إِنَّکَ کُنتَ بِنَا بَصِیرًا ﴿۳۵﴾ قَالَ قَدْ أُوتِیتَ سُؤْلَکَ یَا مُوسَى ﴿۳۶﴾

ترجمه آیات :

گفت پروردگارا سینه ‏ام را گشاده گردان (۲۵) و کارم را براى من آسان ساز (۲۶) و از زبانم گره بگشاى (۲۷) [تا] سخنم را بفهمند (۲۸) و براى من دستیارى از کسانم قرار ده (۲۹) هارون برادرم را (۳۰) پشتم را به او استوار کن (۳۱) و او را شریک کارم گردان (۳۲) تا تو را فراوان تسبیح گوییم (۳۳) و بسیار به یاد تو باشیم (۳۴) زیرا تو همواره به [حال] ما بینایى (۳۵) فرمود اى موسى خواسته ‏ات به تو داده شد (۳۶).

همچنین ببینید  دعا برای به زانو درآوردن دشمن – دعای ترس انداختن در دل دشمن

روش هاى تقویت قدرت نطق و سخن گفتن

۱- در جمع کوچکی از دوستان هم ‏رتبه خود به سخنرانی بپردازید ولو در آغاز چند دقیقه بیشتر نباشد و حتی اگر سخنان شما موجب خنده و تمسخر دیگران شود.

۲- سطح مطالعات خود را بالا ببرید و کتاب‏های مفید را از آغاز تا پایان مطالعه کنید.

۳- کتاب‏های آیین سخنورى، دیل کارنگی و رمز پیروزی مردان بزرگ، آیت‏الله جعفر سبحانی را مطالعه کنید.

۴- متون مختلف را به صورت سخنرانی در مقابل آینه (در منزل) پیاده کنید. بخصوص مقالاتی که حالت دیکلمه دارد و موقع اجرا دقیقا در آینه به خود نگاه کنید.

۵- خاطرات و تجارب جالب خود را در جمع دوستان صمیمی‏تان تعریف کنید.

۶- با افراد فعال و پرتحرک که از قدرت بیان خوبی برخوردارند بیشتر مأنوس شوید.

۷- روابط اجتماعی خود را گسترش دهید، بدین منظور در سلام کردن و احوال‏پرسی با دیگران پیش‏قدم باشید و درباره بعضی موضوعات عمومی سر سخن را بگشایید و به گفتگو بنشینید.

۸- در کلاس درس سعی کنید متناسب با مواد درسی مختلف داوطلبانه مقالاتى را تهیه کنید و در حضور دیگران آن را بخوانید.

۹- هنگام سخن گفتن خود را گرفتار آداب و رسوم و تکلف‏های بی‏مورد نسازید، ساده، راحت و بدون هرگونه آداب خاص هدفتان را بیان کنید.

۱۰- به خود تلقین کنید: «من جرأت بیان دارم» «شهامت سخن گفتن را دارم» «در بیان مطالبم از اعتماد به نفس کافی برخوردارم» و این جملات را هر روز تکرار کنید.

برگرفته از سایت هاروس

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.