قوانین معنوی موفقیت – راهنمایی برای تحقق بخشیدن به آرزوها و خواسته ها

0

قوانین معنوی موفقیت – راهنمایی برای تحقق بخشیدن به آرزوها و خواسته ها

در این پست از سایت دعایاب قوانین معنوی موفقیت – راهنمایی برای تحقق بخشیدن به آرزوها و خواسته ها را برای شما عزیزان قرار دادیم . قانون های معنوی موفقیت چیست ؟ با چه روشهایی و راههایی می توان به آرزوها و خواسته ها تحقق بخشید ؟ در ادامه از دعایاب همراه ما باشید با روشها و قوانین موفقیت و رسیدن به خواسته ها و آرزوها …

قوانین معنوی موفقیت – راهنمایی برای تحقق بخشیدن به آرزوها و خواسته ها
قوانین معنوی موفقیت – راهنمایی برای تحقق بخشیدن به آرزوها و خواسته ها

موفقیت در زندگی را می توان گسترش مداوم خوشبختی و تحقق پیشرونده ی اهداف ارزشمند تعریف کرد.

هفت قانون معنوی موفقیت که می توان آنها را هفت قانون معنوی زندگی نامید به اختصار عبارتند از:

۱.   قانون توانایی مطلق

منبع تمامی خلاقیتها آگاهی مطلق است، … توانایی مطلق که در جستجوی ابراز خود از عدم به وجود است.
و وقتی متوجه می شویم خود واقعی ما همان آگاهی مطلق است، با قدرتی که همه چیز را در هستی بوجود می آورد هماهنگ می شویم.

مثال کاربردی :

من قضاوت نکردن (عدم داوری) را تمرین می کنم. من روزم را با این جمله آغاز می کنم: “امروز من هر آن چه که اتفاق بیفتد را قضاوت نخواهم کرد و در طول روز به خودم یادآوری می کنم که قضاوت نکنم.”

منشاء همه آفرینش،آگاهی مطلق است.

توانایی مطلق که جویای آن است که از نامتجلی به تجلی درآید و هرگاه دریابیم که ضمیر راستین ما یکی از این توانایی های مطلق است،به قدرتی می پیوندیم که همه چیز این عالم را متجلی می سازد.راه پیوستن به توانائی مطلق مراقبه سرشار از سکوت، اتصال با طبیعت و عدم داوری است.

۲.   قانون بخشایش  

هستی از طریق مبادله ی پویا عمل می کند. دادن و ستاندن، جنبه های مختلف جریان انرژی هستی هستند.
و در تمایل برای بخشیدن آنچه که در جستجویش هستیم، فراوانی هستی را در زندگیمان به جریان در می آوریم.

مثال کاربردی :

هر جا که می روم و با هر کس که مواجه می شوم، هدیه ای می برم. این هدیه می تواند یک تعریف، گل یا دعا باشد. امروز من به هر کس که با من در تماس است چیزی می دهم و روند به جریان در آوردن شادابی، ثروت و برکت را در زندگی خودم و دیگران آغاز می کنم.

همچنین ببینید  دعا مهر و محبت پدر به فرزند پسر مجرب و قوی

متعهد می شوم که با دادن و گرفتن ارزشمندترین هدایای زندگی یعنی توجه، محبت، قدردانی و عشق، ثروت را در زندگیم جاری نگهدارم. هر بار کسی را می بینم، آهسته و آرام برایش آرزوی خوشبختی، شادابی و خنده خواهم کرد.

۳.   قانون کارما یا علت و معلول 

هر عملی مقداری انرژی مشابه خود را به ما بر می گرداند. هر چه بکاریم، همان را درو خواهیم کرد.
و وقتی اعمالی را انتخاب کنیم که برای دیگران نیز خوشبختی و موفقیت می آورد، میوه ی عمل ما (کارما) نیز خوشبختی و موفقیت خواهد بود.

مثال کاربردی :

هر گاه انتخابی انجام می دهم، از خودم دو سؤال می پرسم: “نتایج این انتخاب چیست؟” و “آیا این انتخاب برای من و همچنین کسانی که تحت تأثیر این انتخاب هستند،‌ شکوفایی و خوشبختی به بار می آورد؟

۴.   قانون کمترین تلاش

هوشمندی طبیعت با سهولت و بدون تقلا عمل می کند، بی دغدغه و تشویش و با هماهنگی و عشق. و وقتی ما نیروهای هماهنگی، شادابی و عشق را به کار می گیریم، موفقیت و خوش اقبالی را با سهولت و بدون تقلا بوجود می آوریم.

مثال کاربردی :

من پذیرش را تمرین می کنم. امروز من مردم، موقعیتها، شرایط و رویدادها را همانطور که اتفاق می افتند می پذیرم. من می دانم که این لحظه همان است که باید باشد زیرا کل کاینات و هستی همان است که باید باشد. من با مبارزه کردن با این لحظه با کل کاینات ستیز نمی کنم.

همچنین ببینید  دعا برای برگشت به کار قبلی و گشایش کار و کاریابی مجرب

امروز آگاهی من در عدم تدافع مستقر گردیده است. من از نیاز برای دفاع کردن از دیدگاهم، منصرف خواهم شد. نیازی برای قانع کردن یا ترغیب دیگران جهت پذیرفتن دیدگاهم احساس نمی کنم. من پذیرای همه ی دیدگاه ها هستم و با سرسختی به یک دیدگاه خاص نمی چسبم.

۵.   قانون قصد و آرزو  

در درون هر قصد (نیت) و آرزویی، مکانیک و ابزار تحقق آن نیز وجود دارد. قصد و آرزو در حیطه ی توانایی مطلق ، قدرت سازمان دهنده ی نامحدودی دارد.

 و وقتی که قصدی را در زمین حاصلخیز توانایی مطلق وارد کنیم، این قدرت نامحدود را بکار می گیریم.

مثال کاربردی :

من فهرستی از همه ی آرزوهایم (تمایلاتم) تهیه می کنم و هر جا که بروم آن را با خود به همراه می برم. قبل از فرو رفتن به سکوت و مراقبه، شبها قبل از خواب و صبح ها پس از بیدار شدن به آن نگاه می کنم.

۶.   قانون عدم دلبستگی (رهایی)  

در عدم دل بستگی، خرد عدم قطعیت وجود دارد. در خرد عدم قطعیت، آزادی از گذشته و شناخته ها وجود دارد که همان زندان شرطی سازی گذشته است.

و در تمایل ما برای گام نهادن به جهان ناشناخته ها و حیطه ی تمامی احتمالات، خود را به ذهن خلاق می سپاریم که دست افشانی کاینات را هماهنگ می کند.

مثال کاربردی :

امروز متعهد می شوم رها باشم. من به خودم و اطرافیانم اجازه می دهم آنگونه که هستند باشند. من نظرم در مورد این که مسائل چگونه باید باشند را با سرسختی به دیگران تحمیل نمی کنم. من به اجبار راه حلی برای مشکلات ارائه نمی دهم چون این امر خود باعث ایجاد مشکلات جدید می شود. من عدم دلبستگی را تمرین می کنم.

همچنین ببینید  دعاهای مجرب برای موفقیت در هر کاری و شروع در کسب و کار

۷.   قانون دارما یا غایت حیات (هدف در زندگی)  

هر کسی در زندگی هدفی دارد که موهبت منحصر به فرد یا استعداد خاصی برای ارائه به دیگران است. و وقتی این استعداد منحصر به فرد و یکتا را با خدمت دیگران در آمیزیم، وجد و سرور روح خود را تجربه می کنیم که هدف غایی و نهایی همه  اهداف است.

مثال کاربردی :

من فهرستی از استعدادهای منحصر به فرد خودم را تهیه می کنم. سپس فهرستی از کارهایی که با بیان و بروز استعدادهای منحصر به فردم، دوست دارم انجام دهم را نیز تهیه میکنم. هنگامی که استعدادهای یکتایم را بروز می دهم و از آنها در جهت خدمت به بشریت استفاده می کنم، زمان را فراموش می کنم و در زندگی خود و دیگران فراوانی ایجاد میکنم.

من روزانه از خودم می پرسم: “چگونه می توانم خدمت کنم؟” و “چگونه می توانم کمک کنم؟” پاسخ به این پرسش ها به من اجازه میدهد به همنوعان خود با عشق کمک کنم و خدمت نمایم.

چگونه می توانیم بر اساس این هفت قانون معنوی زندگی کنیم؟

از آن جایی که تعداد قوانین نامبرده، هفت مورد می باشد، می توانیم در هر روز هفته بر یک قانون توجه کنیم. هر صبح می تواییم پس از بیدار شدن، قانون آن روز را بخوانیم و مثال های کاربردی پیشنهادی را مرور کنیم. این مثال ها تمرین های قدرتمند هستند و می توان از آن ها جهت یادآوری جایی که می خواهیم باشیم استفاده کنیم و به آرامش برسیم.

شنبه :  قانون دارما یا غایت حیات/ یکشنبه :  قانون توانایی مطلق/ دوشنبه :  قانون بخشایش / سه شنبه :  قانون کارما یا علت و معلول/ چهارشنبه :  قانون کمترین تلاش /پنج شنبه :  قانون نیت و آرزو/ جمعه :  قانون عدم وابستگی

همچنین می توان از هفت کارت برای نوشتن این قوانین در یک طرف و کاربرد آن در طرف دیگر آنها استفاده نمود.

برگرفته از سایت اهنوس

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.