دستورالعمل قرآنی جهت اجابت دعاها و رواشدن حاجات

0

دستورالعمل قرآنی جهت اجابت دعاها و رواشدن حاجات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکاردعایاب به دستورالعمل قرآنی جهت اجابت دعاها و رواشدن حاجات پرداخته ایم. برای حاجت روایی و استجابت خواسته ها دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دستورالعمل قرآنی جهت اجابت دعاها و رواشدن حاجات
دستورالعمل قرآنی جهت اجابت دعاها و رواشدن حاجات

دستورالعمل قرآنی جهت اجابت دعاها و رواشدن حاجات,دستورالعمل برآورده شدن حاجت,دستورالعمل استجابت دعا,دستورالعمل قوی گرفتن حاجت,نسخه سریع الاجابه حاجت روایی,نسخه تضمینی قرآنی مخصوص حاجت,نسخه مجرب استجابت دعا

دستورالعمل قرآنی جهت اجابت دعاها و رواشدن حاجات:

دستورالعمل های استجابت دعا:

1- همدلی دل و گفتار/2 دعا، حتی در مواقع شادی و وفور نعمت/3- دعا همراه با عمل صالح و وفا به خدا/4 هنگامی که خدا را شناختید دعا کنید تا مستجاب گردد.

در بحارالانوار در جلد ۹۳ نقل شده است که:

«جماعتی از امام جعفر صادق (ع) سوال نمودند که چرا هر چه ما دعا می کنیم، دعای ما مستجاب نمی گردد؟

حضرت پاسخ دادند:

زیرا شما کسی را دعا می کنید که او را نمی شناسید.

در حدیثی دیگر از حضرت صادق (ع) نقل شده است که: «چون دعا می کنید گمان کنید که حاجت شما در خانه ی شماست».

۵- مبالغه و الحاح.

یکی دیگر از شرایط استجابت دعا، مبالغه و الحاح (اصرار و پافشاری) در هنگام دعا می باشد و از این رو در اصول کافی جلد ۲ از حضرت رسول نقل شده است که ایشان فرموده اند:

همچنین ببینید  دعا های مجرب برای فروش و جلب مشتری

«خداوند رحم می کند بر بنده ای که با حالت الحاح (اصرار و پافشاری) حاجتی را از خدا طلب می کند؛ خواه دعای او مستجاب بشود و خواه نشود.»

۶- یک دعای مخفی بهتر از ۷۰ دعای علنی

از امام رضا (ع) نقل شده است که:

«اگر یک دعای مخفی به جا آوری، بهتر است از هفتاد دعا که به طور علنی به جای آوری!»

۷- بهترین زمان پذیرش دعا.

حضرت علی (ع) درباره ی بهترین اوقات دعا فرموده اند:

«دعا را در چهار وقت غنیمت شمارید: هنگام خواندن قرآن، در وقت اذان، وقت باریدن باران و هنگام ملاقات کردن دو صف برای شهادت».

8- برای برآورد حاجت گریه کن، اگرچه به مقدار سر مگسی باشد!/9- دادن صدقه قبل از بیان حاجت/10 دعا کردن در حق دیگران/11 حمد الهی پیش از دعا.

دعا برای اجابت سریع در کارها:

برای گرفتن حاجت و اجابت سریع در امور زندگی ، می توانید دعای سریع الاجابه امیرالمؤمنین را بخوانید که در مفاتیح موجود است .  
مردی خدمت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) شکایت کرد از دیر شدن جواب دعایش حضرت فرمود چرا این دعا را نمی‌خوانی که سریع الاجابه است :   

اللهم انی اسئلک باسمک العظیم الاعظم الاجل الاکرم المحزون المکنون النور الحق البرهان المبین الذی هو نور مع نور و نور من نور و نور فی نور و نور علی کل نور و نور تضیئی به کل ظلمه و یکسر به کل شده و کل شیطان مرید و کل جبار عنید لا تقر به ارض و لا یقوم به سماء و یأمن به کل خائف و یبطل به سحر کل ساحر و بغی کل باغ و حسد کل حاسد و یتصدع لعظمته البر و البحر و یستقل به الفلک حین یتکلم به الملک فلا یکون للموج علیه سبیل و هو اسمک الاعظم الاعظم الاجل و الاجل النور الاکبر الذی سمیت به نفسک و استویت به علی عرشک و اتوجه الیک بمحمد و اهل بیته و اسئلک بک و بهم ان تصلی علی محمد و ان تفعل بی کذا و کذا .       

همچنین ببینید  دعاهای قوی برای دفع استرس و اضطراب و دعای دفع ترس کودک

که در آخر به جای عبارت کذا و کذا حاجت خود را بخواهد .  همچنین خواندن نماز جعفر طیار بسیار نافع می باشد . 

برگرفته از سایت هاروس

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.