دعایی مجرب برای افزایش صبر و تحمل کودک

0

دعایی مجرب برای افزایش صبر و تحمل کودک

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار دعایاب به دعایی مجرب برای افزایش صبر و تحمل کودک پرداخته ایم. برای افزایش صبر و تحمل بچه و کودک مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای افزایش صبر و تحمل کودک
دعایی مجرب برای افزایش صبر و تحمل کودک

دعا برای صبوری بچه – دعای افزایش صبر و تحمل کودک,دعای مخصوص صبوری بچه و کودک,دعای افزایش صبر بچه,دعای قوی مخصوص زیاد شدن صبر بچه,دعای قوی برای صبر و تحمل کودک,دعای رفع پرخاشگری بچه,دعای خوش اخلاق شدن بچه

دعایی مجرب برای افزایش صبر و تحمل کودک:

صبر به معنای مقاومت انسان در برابر سختی ها، ناامنی‌ها و ناکامی‌هاست؛ به نحوی که شکایت از آن نداشته باشد در قرآن کریم بارها به این رفتار، توصیه و در برابرش پاداش قرار داده شده است

برای نمونه آیه زیر:

«صبر فإنّ الله لا یضیع أجر المحسنین»؛

شکیبایی کن که یقیناً خدا پاداش نیکوکاران را تباه، نمی کند.

تربیت کودک صبوری که بتواند به زیبایی از مشکلات استقبال کند، شاید مشکل باشد، اما اگر والدین در این مسیر حوصله به خرج دهند، می توانند فرزندی صابر را پرورش دهند. تربیت چنین کودکی از آن جهت مهم است که بالا رفتن توان تحمل سختی ها باعث شده فرد در هنگام بروز مشکلات، بر خود مسلط باشد، به خوبی فکر کند و بهترین اقدام را انجام دهد.

همچنین ببینید  برای خواب بد چه سوره ای بخوانیم-سوره مجرب برای دفع خواب بد

ژان ژاک رو سو در این باره می نویسد:

اگر سعی داشته باشید تمام ناراحتی‌ها را از آن‌ها دور کنید زمینه تیره‌روزی بیشتری برای فردای آن‌ها فراهم خواهید کرد؛ یعنی آن‌ها را نازک نارنجی و رفیق القلب بار می‌آورید و این شیوه متفاوت از شیوه پرورش مردان واقعی است، برای این‌که طفل، سعادت‌ها و نعمت‌های بزرگ را درک کند باید با رنج‌های کوچک آشنا شود. این فطری بشر است. اگر جسم زیاد در آسایش باشد، روح فاسد می‌شود کسی که درد و رنج را نشناسد. نه لذّت شفقت را خواهد فهمید و نه حلاوت ترحم از چنین کسی قلبش از هیچ چیز متأثر نخواهد شد و بدین سبب قابل معاشرت نخواهد بود مانند دیوی خواهد بود. در میان آدمیان.

بنابراین، آنچه کودک را مقاوم بار می آورد، زمینه‌سازی برای برخورد با مشکلات و تعارض‌هاست. طفل باید در زندگی طعم تلخ سختی را بچشد و شیوه مقابله با آن‌ها را بیاموزد تا بتواند با انبوهی از تجربیات قدم در اجتماع بگذارد.

برگرفته از سایت هاروس

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.